ת"א: המקומית אישרה את תוכנית ככר העלייה

את התוכנית יזמה חברת עזרה וביצרון, והיא תוכננה ע"י האדריכל אבנר ישר. במקום תקפות מספר תוכניות בניין עיר (תב"ע), המציעות פרויקט משולב של מגורים, מסחר, משרדים, גן וחניון ציבורי

הוועדה המקומית ת"א-יפו אישרה בישיבתה האחרונה את תוכנית "ככר העלייה", באיזור שוק העלייה בדרום העיר. התוכנית משתרעת על שטח של 12.3 דונם, ובעלי הקרקע הם עיריית ת"א-יפו ובעלים פרטיים.

את התוכנית יזמה חברת עזרה וביצרון, והיא תוכננה ע"י האדריכל אבנר ישר. במקום תקפות מספר תוכניות בניין עיר (תב"ע), המציעות פרויקט משולב של מגורים, מסחר, משרדים, גן וחניון ציבורי.

במקום קיימים שני מבני שוק העלייה, אשר נבנו עוד בשנת 1938, כשוק המרכזי הראשון של עיריית ת"א. הוועדה אישרה חלופה אחת מתוך שתיים שהוצגו בפניה, ועל פי חלופה זו יבנו במקום מבנה ציבורי (מתנ"ס) בשטח של 2,000 מ"ר, שיחזור הבניין המערבי של השוק בלבד, ומעליו יבנו עוד קומות של משרדים ומגורים. כמו כן, הוחלט להרוס את המבנה המזרחי, ובמקומו לבנות שלושה מגדלים בני 12 קומות. סך השטח הבנוי יסתכם ב-31 אלף מ"ר.

חבר מועצת העיר, דורון ספיר, ששימש כממלא מקום יו"ר הוועדה, אמר, כי לאחר דיון עיקש התקבלה החלופה הנכונה, שתאפשר לבנות מחדש את איזור השוק במתכונתו החדשה.