אריק רייכמן: היזם רוני יצחקי ביטל את עיסקת הענק לבניית 3,500 יח"ד על קרקעות קיבוץ גליל-ים

מנכ"ל תנובה הוא חבר בקיבוץ; העיד מטעם עשרות חברי קיבוץ ובני מייסדים התובעים לקבל חלק מהזכויות בפרויקט

מנכ"ל תנובה, אריק רייכמן , החבר בקיבוץ גליל-ים, גילה היום (ד') בעדות שמסר בבית המשפט, כי לקיבוץ גליל-ים אין כיום כל חוזה בנושא קרקעותיו, וכי הסכמים קודמים שנחתמו - בוטלו בגלל המשבר במשק.

התוכנית כוללת בניית 3,500 יחידות דיור על שטח של 1,000 דונם מאדמות המינהל אותן חוכר הקיבוץ. התוכנית הופקדה בוועדה המחוזית בינואר 1998, אך נפסלה על-ידי בית המשפט בנימוק שלא מולאו בה תנאים מהותיים.

רייכמן העיד כעד מטעם התביעה, בתביעה שהגישו שישה חברים קשישים ממייסדי הקיבוץ ו-50 מבני המייסדים. הם ביקשו הצהרה בדבר זכויותיהם בנכסי הקיבוץ. התובעים מיוצגים עלידי עורכי הדין יורם מושקט ושרון שפינט. קיבוץ גליל-ים, הנתבע, מיוצג על-ידי עורכי הדין עדי קפלן ואייל טלמון.

רייכמן נשאל בדבר הסכמים עם אפריקה-ישראל והיזם רוני יצחקי. הוא השיב, כי אכן היה חוזה עם יצחקי, אבל הוא בוטל בגלל המצב הכלכלי בארץ. רייכמן טען, כי יצחקי נסוג וכל הפרויקט טורפד על-ידי ראש העירייה החדשה של הרצליה, יעל גרמן.

רייכמן אישר, כי הקיבוץ יזם תב"ע לבניית 3,500 יחידות דיור על אדמותיו, ואף הגיש אותה לגורמים המאשרים. התוכנית טרם אושרה, והקיבוץ אף יודע, כי לא מתכוונים לאשר את רוב הפרויקט, ואם יאושר - הוא יתפרס ל-20 שנה.

בעדותו גילה רייכמן, כי לקיבוץ גליל-ים חובות בהיקף של 100 מיליון שקל, ואם תצא לפועל עיסקה - התמורה שיקבל הקיבוץ לא תעלה על היקף החובות. רייכמן "היכה על חטא", באומרו, כי ייתכן שבגלל מעורבותו בהסדר הקיבוצים, לא מחקו הבנקים גם לא חלק מחובות קיבוץ גליל-ים, מאחר שהאמינו שהקיבוץ יוכל לפרוע בעצמו את החובות.