רשת NBC תשלם לכל שחקן בסידרה "חברים" מיליון דולר לפרק של חצי שעה

"חברים" הוותיקה חזרה להיות הסידרה הפופולרית ביותר בארה"ב, אחרי כמה שנים של דעיכה * גם "פרייזר" ו"כולם אוהבים את ריימונד" הקשישות ממשיכות להצליח

רשת NBC ואולפני ההפקות של וורנר ברדרס חתמו ביום ג' על העיסקה הגדולה ביותר אי-פעם לסידרת טלוויזיה עם פרקים בני חצי שעה: הסידרה הקומית "חברים" תצולם לשנת שידור נוספת. היקף העסקה גבוה מהמחיר לחצי שעת הקרנה ששילמה NBC לסדרה "ER" בשנת 1998.

העסקה תחזיר את כל ששת השחקנים המקוריים לעונת השידור החדשה, התשיעית של הסדרה, ותשלם לכל אחד מהם מיליון דולר לכל פרק שיצולם. כלומר, כל אחד מהם יקבל 22 מליון דולר לעונה, אם אכן יופקו 22 הפרקים המתוכננים.

שווי העיסקה משקף את הערך הרב ש-NBC מייחסת ל"חברים". לאחר שהתוכנית רשמה ירידה בשנים האחרונות, העונה היא זוכה לדירוג הגבוה ביותר מזה חמש שנים, והיא הפופולרית ביותר מבין כל תוכניות הטלוויזיה בארה"ב.

ג'ף צוקר, נשיא חטיבת הבידור ב-NBC, אמר בעקבות חתימת העיסקה, "זה יום גדול עבורנו".

העובדה שרשתות טלוויזיה מוכנות לשלם סכומי עתק לסדרות טלוויזיה וותיקות, כגון "פרייזר" ו"חברים", היא הוכחה נוספת למידת תלותן של הרשתות בסדרות בידור ישנות. אף סידרה קומית חדשה לא הצליחה לזכות בהצלחה כמו זו של "פרייזר", "חברים" ו"כולם אוהבים את ריימונד", שהושקו באמצע שנות ה-90.

מנהלים בכירים שנטלו חלק בעסקה מסרו ש-NBC תשלם 7 מיליון דולר לאפיזודה. השיא הקודם נרשם ב-1998, כאשר NBC שילמה לוורנר ברדרס 13 מיליון דולר לאפיזודה בת שעה, או 6.5 מיליון דולר לחצי שעה, של סדרת הטלוויזיה "E.R".

בנוסף לשכר של מיליון דולר לכל אפיזודה, ימשיכו ששת השחקנים לקבל שיעור מסוים מהרווחים שהסדרה תניב, על פי הטבה שהם זכו בה כאשר ניהלו לפני שנתיים מו"מ אודות המשך צילומי הסדרה.

בעבר, הטבות פיננסיות כאלו נתנו רק לכוכבים שהחזיקו בזכויות בעלות בסדרות, כגון ג'רי סיינפלד וביל קוסבי.

בעסקה שנחתמה לפני שנתיים, כל אחד מששת כוכבי הסדרה, ג'ניפר אניסטון, קורטני קוקס ארקט, ליסה קודרו, מאט לבלנק, מתיו פרי ודייויד שווימר, קיבל סכום של 750,000 דולר לכל אפיזודה.

העונה, 24.7 מיליון איש בממוצע צופים ב"חברים" מידי שבוע - מספר הצופים השבועי הגדול ביותר.