ניצחון אולימפי

רשת השידור NBC גרפה רווח של כ-75 מיליון דולר ממכירת פרסומות בשידור אולימפיאדת החורף שנערכה בסולט לייק סיטי

רשת השידור NBC גרפה רווח של כ-75 מיליון דולר ממכירת פרסומות בשידור אולימפיאדת החורף שנערכה בסולט לייק סיטי. חברו לכך שיעורי צפייה גבוהים בטקסי הפתיחה והסיום, גמר ההחלקה האמנותית המרתק וכמה דרמות וסקנדלים מתוקשרים סביב חלוקת המדליות ופסילת מועמדים.

לפי נתוני נילסן, בשעות הפריים-טיים צפו במשחקים 31.5 מיליון איש, היוצרים רייטינג של 19 נקודות (כל נקודה מייצגת 1.06 מיליון בתי אב). NBC הבטיחה למפרסמים רייטינג של 17-16.5 נקודות. בסך הכול צפו באולימפיאדה 184 מיליון אמריקנים - כ-84% מבתי האב שברשותם מקלטי טלוויזיה. מופע ההחלקה של שרה יוז, הזוכה, רשם את שיא הצפייה וריתק אל המסך 43.3 מיליון צופים.

הרייטינג של אולימפיאדת סולט לייק סיטי היה גבוה ב-15% מזה של אולימפיאדת החורף הקודמת בנגאנו, יפן, שנערכה ב-1998, אך נמוך מזו שנערכה בלילהאמר ב-1994. הרייטינג הגואה של NBC הוא בשורה טובה למחלקת הספורט, שרשמה רייטינג מאכזב למדי באולימפיאדת סידני וגרפה רווח מזערי.

NBC גם רשמה גידול של 26% ברייטינג בקרב גברים בגילים -18 34, הנובע מכך שהרשת התמקדה בשידור מענפי ספורט עכשוויים יותר ונמנעה משידור הקלטות של אירועים. הרשת גם נמנעה מלהעמיס יותר מדי שעות שידור אולימפיות על הצופים וקיצצה את השידור היומי בשעות הפריים טיים מחמש שעות, באולימפיאדת סידני, לשלוש וחצי שעות - באולימפיאדה בסולט לייק סיטי.

NBC רכשה ב-1995 את זכויות השידור האמריקניות של האולימפיאדות מ-2000 ועד 2008, תמורת 3.5 מיליארד דולר. עלות רכישת הזכויות לאולימפיאדת סולט ליק סיטי נאמדת ב-545 מיליון דולר. לדברי רנדי פאלקו, נשיא הרשת, ההכנסות ממכירת פרסומות מסתכמות ב-740 מיליון דולר וכוללות 20 מיליון דולר ממכירת פרסומות לאחר תחילת המשחקים, עדות לביקוש הגבוה, למרות שוק הפרסומות החלש.

הרשת גרפה הכנסות נוספות ממכירת פרסומות ברשתות הכבלים שלה - MSNBC ו-CNBC, שהעבירו גם הן חלק משידורי האולימפיאדה. פרשנים סבורים שהרווח של הרשת נובע מהתשלומים שחברות הכבלים העבירו לערוצי הכבלים שלה מכוח חוזים ארוכי טווח.