נתוני בי.די.איי מעידים על החמרה נוספת במצבו של ענף תעשיית העץ והרהיטים מתחילת השנה, אולם הממונה על ענף העץ והרהיטים בהתאחדות התעשיינים, מאיר בראל, מסביר, כי מצבם של מפעלי רהיטים גדולים והרשתות לשיווק - טוב מתמיד.
לדבריו, דווקא בימים קשים של מיתון, הצרכן הישראלי מעדיף לרכוש רהיטים בחנויות גדולות בעלות מוניטין, לשלם יותר ולהיות בטוח שיקבל את הסחורה אותה רכש. זאת, בניגוד לתקופות בהן הצרכן הישראלי העדיף לרכוש מוצרים במחירים זולים יותר. בראל אמר, כי "מפעלים גדולים עם מוניטין ששמרו על איכות מוצריהם ועמדו ביעדי אספקת הסחורה - יוצאים נשכרים בתקופות קשות כמו זו של ימינו".
באיגוד תעשיית הרהיטים בהתאחדות חברים 80 מפעלים. לדברי
בראל, מרביתם מפעלים גדולים עם מוניטין שלא נפגעו, אלא להיפך, רשמו גידול ניכר
במכירות. "ישנה תופעה הנלווית לתקופת משבר: תנועת קונים מחנויות קטנות לרשתות
גדולות ומוכרות. מדובר בשינוי מבני שחל בתוך הענף, כלומר המשבר מחזק את המפעלים
הגדולים והחזקים עוד יותר, וגוזר את דינם של המפעלים הקטנים והחלשים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.