יפו: מתנגדים לתוואי הרכבת בשד' ירושלים

התושבים העלו הצעה, לפיה יקבלו ארכה של שלושה חודשים על מנת לאפשר למירב התושבים למצות את ההליך הדמוקרטי ולבחון את אפשרות הגשת ההתנגדויות

לאחרונה אישרה המועצה הארצית את הפקדתה של תוכנית הרכבת הקלה למטרופולין ת"א (הקו האדום). הפקדת התוכנית הותנתה במספר תנאים, ביניהם פתרון סוגיית תוואי הרכבת בשדרות ירושלים ביפו. סוגיית תוואי הרכבת עוררה את התנגדותם של תושבים וסוחרים באיזור, מאחר שלטענתם הם ייפגעו מהותית מיישום התוכנית במקום במתכונתה הנוכחית.

במפגש שהתקיים לאחרונה בין נציגי נת"ע, בראשותו של יו"ר החברה, יוסי קוצ'יק, לבין נציגי התושבים ונציגי העירייה אמר סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית, מיכאל רועה, כי לתושבים יש ההרגשה שנת"ע והעומדים בראשה מבצעים הפרד ומשול ורואים לנגד עיניהם רווח כלכלי בלבד.

התושבים העלו הצעה, לפיה יקבלו ארכה של שלושה חודשים על מנת לאפשר למירב התושבים למצות את ההליך הדמוקרטי ולבחון את אפשרות הגשת ההתנגדויות. התושבים ביקשו גם שנת"ע תקצה תקציב מיוחד עבור שכירת שירותיו של מומחה תחבורה בלתי תלוי, שיבחן את נושא תוואי הרכבת בשדרות ירושלים.

דוברת נת"ע מסרה בתגובה, כי החברה מקיימת זה מספר חודשים מערכת הידברות מסודרת עם נציגי התושבים והסוחרים. לדבריה, התקיימו מספר פגישות שבמהלכן אף הועלתה בקשה לבדוק את האפשרות להעביר את הרכבת העירונית העלית בשדרות ירושלים ממסלול אחד לשני מסלולים, והאפשרות נבדקת בימים אלה.

בעניין דחיית מועד הגשת התנגדויות התושבים בשלושה חודשים כפי שהתבקש, הנושא יתקבל בברכה, אך אין זה בסמכותה של נת"ע להאריך את תקופת ההתנגדויות.

בנושא היועץ החיצוני נמסר, כי נת"ע תשקול זאת, לאחר שנציגי התושבים יגישו לחברה הצעה שתפרט את תנאי העסקתו ושכרו של היועץ.