חטיבת הטכנולוגיה של DSPG רוכשת את פארתוס האירית ב-390 מיליון דולר

בעיסקת מזומן ומניות; לצורך העסקה הקימה DSPG חברה בת שתמוזג עם פארתוס; שווי החברה הממוזגת נאמד בכ-660 מיליון דולר

חברת DSPG הישראלית, המפתחת טכנולוגיות בתחום ה-DSP (עיבוד אותות דיגיטלי) הודיעה אמש על רכישת חברת פארתוס PARTHUS האירית בתמורה לכ-390 מיליון דולר בעסקה משולבת של החלפת מניות ומזומן.

במסגרת העסקה יקבלו בעלי המניות של פארתוס 60 מיליון דולר במזומן, ומניות של חברה בת חדשה של די.אס.פי.ג'י. (שתוקם לצורך העסקה), לפי שווי של כ-330 מיליון דולר.

בפועל, רכישת חברת פארתוס תתבצע על ידי החברה הבת שתוקם כאמור לצורך העסקה ותקרא צ'בה (על שם המתמטיקאי האיטלקי ג'ובאני צ'בה). לשם כך תנפיק צ'בה מניות שימסרו לבעלי המניות של פארתוס. במסגרת העסקה תזרים DSPG לצ'בה 40 מיליון דולר במזומן.

בקופתה של פארתוס נמצאים ערב העסקה מזומנים בהיקף של 110 מיליון דולר, מהם ישולמו לבעלי המניות של החברה 60 מיליון דולר. 50 מיליון הדולר הנותרים יוותרו בקופתה של פארתוס.

לאחר הרכישה תמוזג פארתוס עם חטיבת DSP-core-licensing של DSPG (הכוללת את פעילות מכירת הרשיונות של DSPG). החברה המאוחדת תקרא ParthusCeva ותהיה חברה בת של DSPG. לאחר השלמת העסקה יהיו בקופתה כ-90 מיליון דולר.

עם השלמת העסקה יחזיקו בעלי המניות של DSPG כ-50.1% מהבעלות על החברה הבת המאוחדת ParthusCeva. בעלי המניות של פארתוס יחזיקו בכ-49.9% מהחברה.

שווי השוק של חברת פארתוס עמד ביום ה' (בעת החתימה על ההסכם) על כ-390 מיליון דולר. שווי חברת ParthusCeva (החברה המאוחדת) נאמד בכ-660 מיליון דולר והיא תסחר בנאסד"ק ובבורסה של לונדון.

החברה החדשה תעסוק בתחום אספקת טכנולוגיה וידע (קניין רוחני) לתעשיית הסיליקון. עם לקוחותיה נמנים תשעה מתוך 10 יצרני השבבים הגדולים בעולם. הטכנולוגיות והידע שתציע החברה לתעשיית השבבים כוללים חומרה ותוכנה לתחומים צומחים בהם תקשורת סלולרית, מערכות ניווט GPS, העברת קול על גבי רשתות VOIP, שימושי אודיו ווידאו למוצרי צריכה, שוק מחשבי כף יד ועוד.

אלי איילון, יו"ר ומנכ"ל DSPG ישמש גם כיו"ר הדירקטוריון של החברה החדשה. בריאון לונג, מייסד ומנכ"ל פארתוס ישמש כסגן יו"ר הדירקטוריון. קווין פילדינג, נשיא פארתוס ישמש כמנכ"ל החברה המאוחדת, וגדעון ורטהיזר, מנהל חטיבת טכנולוגית מעבדי האותות ב-DSPG ישמש כמשנה למנכ"ל וירכז את הפיתוח העסקי והטכנולוגי בחברה המאוחדת.

הדירקטוריונים של שתי החברות אישרו אמש את העיסקה ומצפים להשלמתה עד סוף יולי 2002, מותנה באישור אסיפת בעלי המניות של פארתוס, בית המשפט העליון של אירלנד, ושלטונות המס בארה"ב בנוגע להפרדת חטיבת הטכנולוגיה של DSPG.