קבוצת אורדן תספק לתע"ש מערכות להשבחה בתורכיה בכ-28 מיליון ד'

האספקה תתבצע במהלך 4 השנים הקרובות; תעש זכתה במכרז בהיקף 668 מיליון דולר להשבחת 170 טנקי אם-60, עם אפשרות להגדלת הפרויקט לטנקים נוספים

קבוצת אורדן תייצר עבור התעשייה הצבאית (תעש) רכיבים לפרויקט השבחת הטנקים של צבא תורכיה, ולפרויקטים נוספים. היקף העסקה הוא 28 מיליון דולר. האספקה תתבצע במהלך 4 השנים הקרובות.

חברת אורדן תעשיות תספק מוצרים בהיקף 20 מיליון דולר. היא סירבה למסור את מהות המוצרים שיסופקו לתעש, שזכתה במכרז בהיקף 668 מיליון דולר להשבחת 170 טנקי אם-60, עם אפשרות להגדלת הפרויקט לטנקים נוספים.

החברה-הבת של אורדן תעשיות, אורלייט, שבה מחזיקה אורדן ב-77% מהמניות, תספק לפרויקט בתורכיה מוצרים בהיקף 8 מיליון דולר. עדיין לא נחתם בינה ובין תעש בנושא, והחברה לא מסרה את מהות המוצרים. היא מסרה: "אנו מעריכים כי אם יבוצע הפרויקט נספק מוצרים במשך כ-4 שנים". עם זאת נראה כי מדובר במערכות ראיית-לילה.

החוזה בתורכיה נחתם ב-29 במארס, ולאחר מכן חתמה תעש על חוזים עם קבלניות המשנה. השבחת הטנקים הזאת היא הפרויקט הגדול ביותר מבחינת ההיקף כספי של תעשייה בטחונית ישראלית בחו"ל מאז ומעולם. על-פי הערכות, ההיקף הפוטנציאלי של הפרויקט עשוי להגיע עד ל-2 מיליארד דולר. במידה ואכן יתממשו האופציות, יגדל היקף ההזמנות מכל ספקי המשנה, שביניהם גם אל-אופ, תדיראן, אורדן, עשות אשקלון ואופטרוניקס. עלות השבחת טנק אחד - כמיליון דולר.

אורדן, מקבוצת שרם פודים קלנר, רשמה בשנת 2001 הפסד של כ-153 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-24 מיליון שקל בשנת 2000. ההפסד הגדול נבע בעיקר ממחיקות בהיקף של 127.2 מיליון שקל, אך גם בשורת הפעילות התפעולית נרשם הפסד של 1.3 מיליון שקל, לעומת רווח של 8 מיליון שקל בשנת 2000.

באחרונה נבחרה אורדן תעשיות לספק למערכת הביטחון ב-4 השנים הקרובות יציקות פלדה ב-200 מיליון שקל. המדובר באספקה המיועדת לטנקי מרכבה חדשים שרוכש צה"ל. הרכישות יתבצעו ממפעל חמל"פ, המייצר יציקות פלדה ועיבוד שבבים.