האוצר פועל למתן ביטוח לאנשי עסקים ותיירים הבאים לארץ דרך ענבל והחברות

זאת, לאחר שקבוצת גרטנר וכן קנייני יהלומים ביטלו באחרונה את ביקורם בארץ, משום שחברות הביטוח שלהם סירבו לתת להם כיסוי לנסיעה למקום שמוגדר כ"איזור מלחמה"

משרד האוצר מנסה לארגן, באמצעות חברת הביטוח הממשלתית ענבל, תוכניות ביטוח לאנשי עסקים ולתיירים המגיעים לארץ. זאת, לאחר שקבוצת גרטנר וכן קנייני יהלומים ביטלו באחרונה את ביקורם בארץ, משום שחברות הביטוח שלהם סירבו לתת להם כיסוי לנסיעה למקום שמוגדר כ"איזור מלחמה".

כפי שפורסם ב"גלובס", דחתה הוועדה המייעצת לענף הביטוח את בקשתה של המפקחת על הביטוח, ציפי סמט, להרחיב את רשיון המבטח של ענבל, כך שתוכל להנפיק פוליסות ביטוח למקרים כאלה. אי לכך, תפעל ענבל להנפקת פוליסות של חברות ביטוח קיימות מהארץ ואולי גם מחו"ל.

הנהלות חברות ביטוח חוזרות וטוענות, כי אין צורך בהפעלת ענבל וכי הן יכולות להציע את הפוליסות הדרושות. כפי שפורסם, משווקת חברת כלל-ביטוח זה שנה וחצי פוליסות ביטוח מיוחדות לאנשי עסקים ולתיירים, אך הביקוש להן היה מועט.

גם חברות ביטוח אחרות הודיעו, כי אין להן בעיה להנפיק פוליסות כאלה, בתנאי שיהיו להן קונים. מנהלי החברות אומרים, כי הבעיה אינה פוליסות ביטוח, אלא רתיעה של אנשי עסקים להגיע לארץ מאז תחילת האינתיפדה והתגברות פיגועי הטרור.

מנהלי חברות אומרים, כי שום ביטוח אינו יכול לבטל את חששותיהם של אנשי עסקים מכך שייפגעו בפעולות טרור.

כלל-ביטוח מוכנה לבטח גם קבוצות ספורטאים המגיעות לארץ, אולם גם במקרה זה טוענים גורמים בחברות ביטוח, כי הבעיה איננה קיומה או אי קיומה של פוליסת ביטוח, אלא רתיעתם של הספורטאים מעצם ההגעה לארץ מחשש שייפגעו בה.