ליבנת ולנדאו נגד שרון: הודיעו שיצביעו נגד התוכנית

שרת החינוך, לימור ליבנת, והשר לבטחון פנים, עוזי לנדאו הודיעו היום, (ה') לראש הממשלה, אריאל שרון, כי לא יתמכו בתוכנית הכלכלית אשר תובא לאישור הממשלה בראשית השבוע הבא.

ליבנת תקפה את התוכנית בחריפות ואמרה, כי לא תרשה קיצוץ נוסף בתקציב החינוך. היא גם הודיעה שלא תיפגש עם נציגי האוצר, כדי להגיע לפשרה או במטרה שישכנעו אותה לסגת מעמדתה.

לנדאו אמר, שיש להתייחס למשטרה בשעה זו כמו לצה"ל, ולתת בידה את כל הכלים למלחמה בטרור. הוא אמר, כי הקיצוץ שייגזר על משרדו הוא אנוש ולא יאפשר לו לתמוך בתקציב.

שרון דרש משרי הליכוד לתמוך כאיש אחד בתוכנית האוצר. שרון אמר: "זו איננה תוכנית צמיחה. זו תוכנית הצלה, שבלעדיה עלולה ישראל להתדרדר למצבה של ארגנטינה".

מספר שרים תקפו את האולטימטום של החרדים החרדים בעניין קיצוץ קיצבאות הילדים. השרה ציפי ליבני אמרה, כי הגיע הזמן שלליכוד יהיה "סדר יום משלו", והתכוונה לצורך להתמקד בעידוד המגזר היצרני. על כך השיב לה השר ראובן ריבלין, כי אם אין הולכים עכשיו לבחירות, סיעת הליכוד בת 19 הח"כים איננה יכולה להרשות לעצמה לוותר על שותפים כמו ש"ס. הוא אמר: "ויתור כזה יכול להיות רק אם נהיה סיעה של יותר מ-40, ובמצבנו אנחנו יכולים להיות גיבורים בלעדיהם אבל גם בלי השלטון".

שרון מינה את ריבלין לשאת ולתת עם החרדים בשם הממשלה, כדי לקרב אותם לתוכנית הכלכלית. ריבלין קיבל את המינוי, אבל אמר שהוא יוכל להצליח רק אם תהיה בידו הצעה חלופית של קיצוץ קיצבאות הילדים שתתקבל על ידם. ריבלין ייפגש עם מנכ"ל האוצר, אוהד מראני, במטרה לגבש הצעת פשרה כזו.