קבוצת פסים, אחת משתי המתמודדות שנותרו על-פי ההערכות במכרז לביצוע פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, פנתה לוועדת המכרזים הבין-משרדית, בבקשה לבטל את העמדת הערבות במכרז, בסכום של 30 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס".
קבוצת פסים כוללת את אפריקה ישראל וקנדיאן הייווייז (CHIC), המחזיקות כ"א 30% ממניות הקבוצה; את חברת תפעול הרכבות הגרמנית אוסטרה; ואת פויכטונגר תעשיות (20% כ"א). יצרן הרכבבות המשתייך לקבוצה זו הוא סימנס הגרמנית.
על-פי ההערכות, פניית קבוצת פסים נבעה מהתנגדות קנדיאן הייווייז לסעיף הערבות. מקורות המקורבים לקבוצה טענו היום (ה'), כי בקשתה נענתה בחיוב. לבקשת פסים מתנגדת קבוצת סיטי פס, המתמודדת אף היא במכרז. קבוצה זו מורכבת מהחברות אלקו, אשטרום, פולאר השקעות, המפעיל וויונדי והיצרן אלסטום מצרפת.
קבוצה זו טענה היום, כי בקשת פסים אינה מקובלת. "מדובר בניסיון לשנות את תנאי המכרז בשלב מאוחר. זה מעשה שלא ייעשה", אמרה.
בסיטי פס חוששים, כי משרד האוצר, שאיננו מעוניין להישאר עם קבוצה אחת במכרז, ייכנע לבקשת פסים, ובכך יסייע לקבוצה זו לזכות במכרז.
קנדיאן הייווייז שותפה עם אפריקה ישראל גם בחברת דרך ארץ, המקימה את כביש חוצה ישראל. החברה הקנדית מתמחה בהקמת פרויקטים בשיטת BOT בתחומי התשתיות והתחבורה בעולם. קנדיאן הייווייז הצטרפה לקבוצת פסים לפני כחודשיים.
שתי מתמודדות נוספות, שטרם הודיעו על פרישתן מהמכרז, אך-על-פי ההערכות בכוונתן לעשות זאת, הן קבוצת אריאל (דנקנר השקעות, ברן, דלק, SNC הקנדית ו-CAF הספרדית), וקבוצת אדנים (נכסים ובניין, שיכון ובינוי, פיבי, המפעיל HTM מהולנד ויצרנית הרכבות בומברדייה מקנדה).
ככל הידוע, מתכוונות קבוצות אלה לפרוש מהמכרז על רקע נסיגתן של השותפות הזרות מהשותפות, על רקע המצב המדיני-בטחוני בישראל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.