נדחתה תביעת שיכון עובדים לפיצוי על הפקעה בחולון

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, אביגדור סלטון, דחה את תביעתה של שיכון עובדים, להורות לעיריית חולון להעמיד לרשותה קרקעות שהופקעו לצורך שכונה חדשה בחולון, או לחלופין לשלם לה 11 מיליון שקל (ששוויים כיום כ-80 מיליון שקל).

שיכון עובדים טענה, כי קיבלה רק חלק מהפיצוי המוסכם וכי העירייה מסרבת להשלים את החסר.

סלטון קובע, כי בין שיכון עובדים לבין עיריית חולון היה שיתוף פעולה זה שנים, וכי היחסים בין מנהלי שיכון עובדים לבין ראש העיר דאז, פנחס אילון ז"ל, ושאר פקידי העירייה הבכירים, היו קרובים וחמים, ולפעמים נסגרו עניינים בין מנהלי שיכון עובדים לבין אילון בעל-פה.

לכן, קובע סלטון, אין זה מתקבל על הדעת, כי אילון היה משלים עם הקצאת שטח חליפי לשיכון עובדים, שתפלה אותה לרעה לעומת ההסכמים של הוועדים של בעלי הקרקע האחרים, אילו באמת האמין שלא יקוים מה שהתכוון להתחייב כלפיה.

לדברי סלטון, חוות דעתו של השמאי בעניין שווי הקרקע החלופית לא מתמודדת עם המשוואה אותה הציבה חליפת המכתבים ואין בה תשובה לשאלה מה צריך היה להיות השווי של השטח שהוקצה. לפיכך, חוות הדעת אינה יכולה להשיב על השאלה אם המגרשים שניתנו לשיכון עובדים אין בהם פיצוי נאות, מבחינת שוויים, חלף הקרקעות שהופקעו. בין השאר, לא נערכה בה טבלת איזון של קרקעות נכנסות וקרקעות יוצאות, שהיתה נחוצה לצורך פתרון המחלוקת בין הצדדים.

סלטון חייב את שיכון עובדים לשלם לעיריית חולון שכר טרחת עורך דין בסכום של 250 אלף שקל.

העירייה יוצגה בידי עורכי הדין אהרון פולק וערן עוזרי ושיכון עובדים יוצגה בידי עו"ד משה קמר. (ת.א 2645/87).