ראדא תספק מערכות לתיחקור למטוסי אף-16 של צ'ילה ב-3 מיליון דולר

המערכות יפעלו במערך מטוסי האף-16 C/D המתקדמים שרכשה צ'ילה מארה"ב

חברת ראדא זכתה במכרז של משרד ההגנה של צ'ילה, להצטיידות במערכות לתיחקור קרבות אוויר וטיסות במטוסי קרב. החברה לא מסרה את היקף החוזה, אולם ל"גלובס" נודע כי היקף ההכנסות מהעסקה יהיה כ-15 מיליון שקל (כ-3 מיליון דולר).

המערכות יפעלו במערך מטוסי האף-16 C/D המתקדמים שרכשה צ'ילה מארה"ב. מערכת התיחקור כוללת מערכת מוטסת ומערכת קרקעית; המערכת המוטסת מסוגלת להקליט נתוני וידיאו ואודיו דיגיטליים, וכן נתונים דיגיטליים אחרים.

המערכת הקרקעית תאפשר לצוותי המטוסים לבצע תחקור של הטיסות באמצעות הצגת הווידיאו הדיגיטלי שהוקלט, וכן לקבל הצגה של תמונה ממוחשבת ותלת-ממדית של המשימה. המערכות המוטסות יחליפו את מערכות הווידיאו האנלוגיות הקיימות כיום במטוסי האף-16 בצ'ילה. ראדא מסרה כי היא תהיה החברה הראשונה בעולם שתספק לחילות האוויר פתרונות לתחקור מתקדם באמצעות החלפת הווידיאו האנלוגי במערכת דיגיטלית.

נשיא ויו"ר ראדא, הרצל בודינגר, מסר שהחברה כבר סיפקה לחיל האוויר של צ'ילה מערכות לתחקור קרבות אוויר, עבור מטוסי הקרב אף-5. העסקה בוצעה לדבריו דרך מפעל להב של התעשייה האווירית, העוסק בהשבחת מטוסים. החוזה הגדול ביותר שנתחם בתחום הבטחוני בין ישראל לצ'ילה היה לאספקת מטוס התרעה "פאלקון" על ידי תע"א.

"אנו מעריכים", אמר בודינגר, "כי החוזה הנוכחי יוביל לעסקות נוספות עם חילות אוויר אחרים בעולם, עקב ההכרה ביתרונות ההדרכה והמבצעיות שבמערכות שלנו במטוסים". בנוסף לעסקה בצ'ילה, ראדא דיווחה כי היא חתמה בימים האחרונים על חוזה עם קונצרן לוקהיד-מרטין האמריקני, המייצר את מטוסי האף-16, להמשך פיתוח תוכנה מיוחדת שמטרתה לנתח את נתוני התעייפות במטוסי הקרב.