המיתון וההאטה בענף הבנייה משפיעים גם על ענפים נילווים. אחת הדוגמאות הבולטות
היא חברת מולטילוק, יצרנית מנעולים וצילינדרים לדלתות. כשבונים ומשפצים פחות
דירות, יורד גם הביקוש לדלתות ולאביזריהם. מולטילוק ישראל, בשליטת החברה השווייצרית
אסא אבלוי, היא דוגמא טובה לדרך שבה מתמודד יצרן עם ההאטה בענף.
מנכ"ל מולטילוק, צחי ויזנפלד, אמר ל"גלובס", כי החברה נקטה בחמישה צעדים כדי
להתגבר על הירידה במכירות:
* הגדלת הייצוא: ב-1999 היווה הייצוא 65% ממחזור החברה, ואשתקד הגיע ל-80%.
סך המחזור הוא 50 מיליון דולר. העלייה בייצוא פותרת כמובן חלק גדול מהבעיה.
מייצאים למערב אירופה, רוסיה, יפאן ומדינות אחרות.
* מוצרים חדשים: מנעולים לכוורות, מנעולים לסגירת צינורות גז - מוצרים שהתברר
שיש להם ביקוש.
* ייבוא מוצרים משלימים: החלו לייבא מהחברה האם מוצרים משלימים להגדלת ההיצע,
כגון מנעולים חשמליים וסוגרים הידראולים.
* הוזלות: החברה הורידה בשנתיים האחרונות את מחירי המוצרים שלה, מייצור מקומי,
ב-10% בממוצע.
* הגברת הביקוש: פעילות הסברה באפיקים שונים, במטרה להגביר את המודעות בציבור
לצורך למנעולי בטחון בדלתות, בדירות ובבתי עסק.
השורה התחתונה היא, שסך המחזור של החברה ב-2001 נשאר ללא שינוי לעומת 99'.
ויזנפלד אומר, כי בתנאים הנוכחיים "זהו הישג גדול". ויזנפלד גם קצת אופטימי
בקשר לעתיד. הוא מדווח, כי בחודשיים האחרונים נרשם גידול של 10%-5% בביקוש
למוצריו. נתון זה אפשר לצרף לנתונים שפורסמו בשבוע האחרון, לגבי הגידול שנרשם
בחודשים האחרונים בפעילות בענף בניית הדירות. אולי דווקא נתוני שוק המנעולים
מאותתים לגבי מיפנה מסוים בענף.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.