"לחיי האהבה": 19% רייטינג, נתח של 47% בקרב מנויי הכבלים

אין פלא שערוץ 10 חושק בערוץ 3 : הערוץ המשפחתי השיג נתח צפייה של 13.2% במאי בזכות הסדרה, וכמעט מחצית מצופיה הם גברים

798 אלף איש צפו בפרק האחרון של "לחיי האהבה", הטלנובלה המצליחה של ערוץ 3. הפרק רשם רייטינג של 19% בקרב מנויי הכבלים, והשיג נתח צפייה (Share) של 47% מבין מנויי הכבלים שצפו באותה עת בטלוויזיה. הפרק קיבל את הרייטינג הגבוה ביותר מבין 120 הפרקים ששודרו.

הסדרה עלתה לאוויר בערוץ 3 בחודש דצמבר ושודרה ברצועה שבועית: כל יום בשעה 20:05, שידור חוזר למחרת בצהריים, ושידור רצוף של כל פרקי השבוע ביום ו'. לפי נתוני הצפייה של מכון תסקיר, שנאספו עבור חברת איי.סי.פי (מפיקת ערוץ 3), נהנתה הסדרה מעלייה רצופה ברייטינג המצטבר (שידור ראשון, רייטינג של השידור החוזר והחלק היחסי מהשידור הרצוף). בחודש האחרון חלה עלייה של מאות אחוזים ברייטינג המצטבר, בהשוואה לתחילת הדרך.

בחודש דצמבר רשמו השידורים הראשונים רייטינג של 3.6% בלבד בערב בממוצע, והרייטינג המצטבר הגיע ל-7.3%. בינואר טיפס הרייטינג המצטבר ל-10.7%, בפברואר ל-12.8%, במארס ל-13.9%, באפריל ל-15.3% ובמאי ל-18.2% (עלייה של 270%!). בשבוע האחרון של יוני, כשהסדרה התקרבה לסוף דרכה, נרשם כבר רייטינג מצטבר של 20%, והרייטינג הממוצע של הפרקים ששודרו בשידור ראשון הגיע ל-12.1%.

ניתוח דמוגרפי של הצופים בסדרה מעלה ממצאים מפתיעים במיוחד. בניגוד לסברה שגורסת שרק נשים מתמכרות לטלנובלות, נמצא ש-44.6% מהצופים בשידורי הערב הם גברים (לשם השוואה: 37% בממוצע מהצופים בערוץ 3 כולו ברבעון האחרון של השנה היו גברים). הגיל הממוצע של הצופים היה 39.5 שנים בערב ו-28 שנים בשידור החוזר (לעומת 38 שנים בממוצע במרתון של יום ו'). ממוצע הגיל של צופי ערוץ 3 ברבעון האחרון עמד על 34.5 שנים.

שיבוץ הטלנובלה המקורית בערוץ 3 ברצועה שבועית היה חלק ממהלך של ראשי איי.סי.פי, שנועד לבדל את הערוץ עבור מנויי הכבלים, בהשוואה לערוץ שמקבלים מנויי חברת הלוויין YES. ערוץ 3 משודר למנויי הלוויין במסגרת "חובת המכירה" של הערוצים העצמיים של חברות הכבלים (ערוץ 3, 4, 5 ו-6). במסגרת חובת המכירה, ערוץ 3 נמכר ללוויין ללא הפקות המקור.

איי.סי.פי הזמינה את הטלנובלה מחברת ההפקות דרסט, של דני פארן (דרסט אחראית גם ל"לגעת באושר", הטלנובלה הישראלית ששודרה בערוץ ויוה). "לחיי האהבה" עלתה יותר מ--3 מיליון דולר.

סמנכ"ל השיווק של איי.סי.פי, חגית כספי-יעקבי, אומרת כי זו היתה הפעם הראשונה שבה הופקה טלנובלה עבור ערוץ 3. "נוכחנו שהכוח של ערוץ 3 הוא בסטריפ היומי, וביכולת לשבץ תוכניות רוחביות, בניגוד לערוץ 2, שמנוע מכך בגלל המבנה של 3 זכיינים", היא אומרת.

נתוני הצפייה הנמוכים של "לחיי האהבה" בתחילת הדרך עוררו דאגה בהנהלת איי.סי.פי, שהבינה כי נדרשת עבודת שיווק ויחסי ציבור מקיפה כדי להעלות את הרייטינג.

כספי-יעקבי: "לוקח זמן לבנות את המותג. עם עליית הסדרה יצאנו בקמפיין גדול, שכלל שילוט חוצות רחב ומודעת-שער נפתח בשבועונים הרלוונטיים - 'פנאי פלוס', 'רייטינג', 'מעריב לנוער' ו'ראש אחד'. במקביל, הלך והעמיק קמפיין יחסי הציבור, כאשר סופי צדקה (רונה בסדרה) היתה כמעט על כל שער מגזין.

" בסדרה תמכו גם שני כוכבי-הבית של ערוץ 3 - גיא פינס, שליווה את הסדרה מתחילתה, ואלי יצפאן, שהתחיל לקראת סוף הסדרה באזכורים יומיומיים שלה. החלטנו גם 'להוציא' את השחקנים החוצה ולא להשאיר אותם על המסך. במסגרת זו אורגנו ארוחות בוקר, מפגשי מעריצים וביקורים על הסט".

אבל הדחיפה הגדולה של הסדרה נעשתה, למעשה, מפה לאוזן. הצופים שנהנו מהשיגרה של הקרנה יומיומית החלו להתמכר לסדרה. השיא הגיע לקראת הסוף. הפרק האחרון, למשל, הוקרן בקיבוצים חצרים וגבע בהקרנות חגיגיות על הדשא, עם מקרני ענק, מול מאות צופים.

ומה הלאה? איי.סי.פי כבר הזמינה טלנובלה חדשה, שמתוכננת לעלות לאוויר בתחילת השנה הבאה. הצילומים טרם החלו, אולם באיי.סי.פי מקווים להשתמש בחלק מהשחקנים של "לחיי האהבה" לבנות אותם ככוכבי טלנובלות בז'אנר הדרום-אמריקני. יהודה לוי, למשל, יהיה בוודאות גם בטלנובלה הבאה, הם אומרים.