מרדוק מסמן את שני בניו כיורשים; תוקף מדיניותו האירופית של בלייר

"אירופה מורכבת ממספר כה רב של תרבויות שונות בעלות היסטוריה שונה, שמקומם להדביק אותן יחד תחת הנהגתם של פקידים צרפתיים שאינם חייבים דו"ח לאיש"

יו"ר ניוז קורפוריישן, רופרט מרדוק, רמז היום (ג') שייתכן ששני בניו, לאכלן וג'יימס, יעמדו יחדיו בראש תאגיד המדיה הבינ"ל. זהו שינוי משמעותי ביחסי הכוחות באחת מהמשפחות הדומיננטיות ביותר בעולם המדיה.

בראיון עם פייננשל טיימס, דבק מרדוק בעמדתו הקודמת שלאכלן, הבן הבכור, שניהל את העיתונים האוסטרליים של הקבוצה, הוא יורש העצר של אימפריית המדיה של מרדוק, וכי אחת הסיבות לכך היא שהוא "מבוגר יותר".

עם זאת, הדגיש מרדוק את כישורי הניהול של שני בניו, בייחוד את הישגיו של ג'יימס, מאז החל להנהיג את סטאר טי.ווי., חברת השידור האסיאנית. "לדעתי הם קשורים מאוד זה לזה, והם יסתדרו ביניהם מצוין".

"בעתיד תתבצע הנהגת החברה על בסיס משותף יותר מאשר נראים הדברים בעת הנוכחית", אמר מרדוק.

פיטר צ'רמין, האיש מס' 2 בניוז קורפ, נותר מועמדו של מרדוק לניהול החברה, אם לא יוכל יו"ר ניוז קורפוריישן לבצע את תפקידו בטווח הקצר.

מרדוק גם רמז כי ינהל מאבק חזיתי נגד ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, במטרה למנוע את הצטרפות בריטניה לגוש האירו, אם ייערך משאל עם בנושא בשנה הבאה.

איל העיתונות בעל ההשפעה הגדולה ביותר בבריטניה שם לו למטרה להכשיל את תקוותיו של בלייר לצרף את בריטניה לגוש האירו.

"תצביעו נגד", אמר מרדוק במסר שאותו הוא מקווה לפרסם באמצעות עיתוניו בבריטניה: סאן, ניוז אוף דה וורלד, טיימס וסאנדיי טיימס. "אירופה מורכבת ממספר כה רב של תרבויות שונות בעלות היסטוריה שונה, שמקומם להדביק אותן יחד תחת הנהגתם של פקידים צרפתיים שאינם חייבים דו"ח לאיש... לדעתי תוכל בריטניה רק להרוויח אם תמתין".

מרדוק, שהיה בין אורחי הכבוד בחגיגות יובל הזהב של המלכה אליזבת בשבוע שעבר, ממשיך לדבוק בהתנגדותו למוסד המלוכה.

הוא אישר כי תיאורטית הוא תומך בהפיכת בריטניה לרפובליקה, אולם הוסיף כי "אינו מתכוון לעמוד עלי בריקדות" כדי להפיל את בית המלוכה של ווינדזור. "איני חושב שבית המלוכה הבריטי ישרוד אם יעלה מלך גרוע על כס המלוכה - מישהו שאינו מסוגל להימנע מהבעת דעתו בעניינים פוליטיים. במקרה כזה, תבוטל המלוכה במהירות".

במסחר בסידני ירדה היום מניית ניוז קורפ ב-6.6% לשפל בן שנתיים וחצי, בעקבות חשש של המשקיעים מפגיעה ברווחי התאגיד, אם תצא אל הפועל רכישת עסקי הטלוויזיה בכבלים של ויוונדי הצרפתית באיטליה, בעסקה שהיקפה מיליארד אירו.