מסתמן: חמי פרס ימונה ליו"ר איגוד קרנות ההון סיכון

הבחירה תיכנס לתוקף לאחר ההצבעה בישיבת איגוד הקרנות; גורמים בענף ציינו כי עלו שמותיהם של שני מועמדים נוספים לתפקיד: מתי קרפ ויורם אורון

חמי פרס, שותף מנהל בקרן הון הסיכון פיטנגו (Pitango), עומד ככל הנראה להתמנות ליו"ר איגוד קרנות הון הסיכון, ה-IVA. המינוי הרשמי צפוי להכנס לתוקף לאחר ההצבעה בישיבה הבאה של איגוד הקרנות

"זה נכון שמי פרס מתמודד, אבל לא רק הוא. ישנם עוד שני מתמודדים נוספים מלבדו", אומר יו"ר איגוד הקרנות, יגאל ארליך. "רשימת המתמודדים הסופית צפויה להיסגר בתוך שבוע, ואני רק מקווה שהפרסום על התמודדותו של חמי לא ירתיע מתמודדים נוספים".

הערכות בענף ההון סיכון גורסות ששני המועמדים האחרים לתפקיד הם מתי קרפ מקונקורד ויורם אורון מוורטקס, אולם לדברי אותם גורמים, הערכה היא שהשניים כבר החליטו להסיר את מועמדותם, ככל הנראה עקב העובדה שפרס הוא לדעתם האיש "המתאים ביותר לתפקיד" והוא יכול להקדיש מזמנו לעניין. קרפ ואורון מכחישים את דבר התמודדותם. מתמודד נוסף ששמו עלה הוא אליעזר מנור.

"יזמתי את החילופין בכך שכל יו"ר ממונה לתקופה של שנתיים, בדומה לאיגודים באירופה ובארה"ב", אמר ארליך ל"גלובס". "אני מסיים את הקדנציה בסוף השנה ואני צפוי להמשיך את דרכי בקרן יוזמה ואף להמשיך ולפעול בתפקידים בעלי אפקט ציבורי".

פרס, שהוא כאמור אחד המועמדים לתפקיד היו"ר, חבר לרמי קליש בשנת 1996 להקמת פיטנגו II, וזאת לאחר ארבע שנות ניסיון בקרן מופת והצמחת הצלחות כמו ווקלטק, אורכית, נייסקום ואחרות. ב-1999 הוא הקים את משרדי פיטנגו בפאלו אלטו.

פרס אחראי על אחד האקזיטים הבולטים ביותר של פיטנגו II - אודיוקודס, ויש לו מניות רבות בהיקף העצום של קרן פיטנגו III (‏500 מיליון דולר). הוא משמש כדירקטור גם בבקווב, וכן בחברות פורטפוליו מבטיחות כמו מיסטיקום. מושב דירקטוריון נוסף בו מחזיק פרס הוא חריג מעט בנוף אנשי ההון סיכון: הוא משמש כדירקטור בכור, התאגיד שהשקיע בקרן שהוא מנהל 35 מיליון דולר.

לאחרונה מונה לחבר בקרן הסיד של משרד התמ"ס