מפעל רמת"א של תע"א זכה במכרז של סיקורסקי לפיתוח מייצב גובה למסוקי בלק-הוק

תע"א טוענת, כי שיפור זה יקנה למסוקים כושר נשיאה מוגדל, גמישות משימתית ומחיר תחרותי; החוזהי מוערך על ידי תע"א ב-35 מיליון דולר

מפעל רמת"א של התעשייה האווירית ומרכז ההנדסה בחטיבת כלי הטיס האזרחיים של הקונצרן, זכו בחוזה של יצרנית המסוקים האמריקנית סיקורסקי, לתכנון ופיתוח מייצב גובה מתקפל חיצוני למסוקי התובלה העתידיים ממשפחת ה"בלק-הוק" וה"סי-הוק" הימי. היקף האספקה הרב-שנתי מוערך על ידי תע"א ב-35 מיליון דולר.

הדרישות של סיקורסקי היו לקבל מייצב גובה שיהיה עשוי מחומרים מרוכבים, והאמור להיות משולב במסוקים מהדגם H-60 - בגירסה יבשתית וימית. שלב הפיתוח יכלול ניסויי טיסה, שבסופם ייערכו בדיקות כשירות על ידי צבא היבשה של ארה"ב, האחראי להפעלת המסוקים מהדגם היבשתי, וכן על ידי חיל הים האמריקני, המפעיל מסוקים מנושאות מסוקים ונושאות מטוסים.

רק לאחר שהניסויים יוגדרו כמוצלחים, יהפוך מייצב הגובה הישראלי למייצב התקני בכל פלטפורמות הבלק-הוק והסי-הוק, וייחתמו החוזים לייצור סדרתי.

מייצב הגובה שמציע מפעל רמת"א מבוסס על מבנה העשוי מסיבי פחמן מתקדמים, המקנים למוצר חוזק וחיסכון רב במשקל, בהשוואה למייצב הנוכחי, העשוי מאלומיניום.

תע"א טוענת, כי שיפור זה יקנה למסוקים כושר נשיאה מוגדל, גמישות משימתית ומחיר תחרותי. עלויות התכנון, הפיתוח ופיזור הסיכונים בבדיקות הכשירות של מייצב הגובה החדש יתחלקו בין סיקורסקי לרמת"א.