CNN: חברות הכבלים בישראל הפכו אותנו לשעיר לעזאזל

בקשת הכבלים להסרת CNN תידון במועצת הכבלים ביום ה' הקרוב; בכיר בסי.אן אן: "הגשנו לכבלים הצעה נדיבה ביותר"

רון סיקון, סגן נשיא ומנהל אזור המזרח התיכון בקבוצת טרנר, אמר היום (ד') כי "הקשיים הפיננסיים של חברות הכבלים הם לא בגלל רשת CNN, אותה הן הפכו לשעיר לעזאזל. כבר לפני חודשים רבים הצגנו בפני מנהלי חברות הכבלים הצעה נדיבה במיוחד והיינו מוכנים ללכת לקראתם מחצית מהדרך ואף מעבר לכך. התגובה היחידה שלהם היתה לתקוף את CNN ולנסות לצנזר את שידורינו".

סיקון אמר את הדברים בתגובה להסרת ערוץ החדשות CNN ממצבת הערוצים של חברות הכבלים.

כפי שפורסם ב"גלובס", חברות הכבלים כבר הגישו בקשה להסרת הערוץ אולם הן התבקשו להשלים פרטים שביקשה מהם מועצת הכבלים. היום הוגשו כל הפרטים המלאים והבקשה אמורה לעלות לדיון בישיבת המועצה ביום ה' הקרוב.

חברות הכבלים מסבירות בבקשה כי הסיבה להורדת הערוץ היא כלכלית בלבד, וכי הערוץ יקר מאוד וראשי הערוץ לא הסכימו לקבל את הצעת הכבלים על מחיר הפחת. חברות הכבלים מציעות לשבץ במקומו את ערוץ החדשות פוקס ניוז, אשר כבר משודר אצל חברות הכבלים בפלטפורמה הדיגיטלית.

ערוץ CNN היה אחד הערוצים הזרים הראשונים אשר ששודרו אצל חברות הכבלים החל מ-1990. החוזה עם הערוץ היה לתקופות של שלוש עד ארבע שנים בתחילת הדרך ואחר כך 5 שנים עם אופציה להארכה אוטומטית בכל שנה. היקף החוזה עומד על כ-9 מיליון שקל לשנה. החוזה הנוכחי של חברות הכבלים עם CNN יפקע ב-1 בנובמבר השנה.

יצויין כי מועצת הכבלים לא יכולה לחייב את חברות הכבלים להאריך את החוזה, בייחוד אם הם מציעות לשבץ במקומו ערוץ השווה ברמתו, כמו פוקס ניוז. נציגי CNN טוענים כי חברות הכבלים הפעילו עליהם לחץ כבד להוריד את המחיר באופן דרסטי בטענה כי אם לא יעשו כן - יגיעו הכבלים לפשיטת רגל. CNN טוענים כי הציעו לחברות הכבלים הפחתה משמעותית במחיר - אולם חברותה כבלים לא הסכימו לה.

מחברות הכבלים נמסר כי אם CNN יבואו עם הצעה כלכלית מתאימה - נשמח לדון בה ולחתום על הסכם חדש. "אנחנו לא יכולים לעמוד בהצעה האחרונה שהם הציעו. גם ההצעה שלנו - היא נמוכה מאוד אבל נעמוד בה למרות שהיא קשה לנו. תנאי השוק השתנו בארץ ובעולם, קבוצת טרנר, שמשדרת בארץ עוד שני ערוצים - TCM וקרטון משודרות בהצלחה רבה בפלטפורמה הדיגיטלית, וקבוצת טרנר הגדילה את ההכנסות שלה בישראל באופן משמעותי, ואנחנו מפרגנים להם על כך. אבל לא יכול להיות שכשהמצב חמור הם לא יבואו לקראתנו בערוץ היקר CNN".