בנק לאומי פרסם הצעת רכש בעלות של 125 מיליון שקל לבנק לאומי למשכנתאות

ההצעה מטעמי התייעלות ואין בכוונת הבנק למזג את בנק המשכנתאות

בנק לאומי פרסם הבוקר הצעת רכש למניות בנק לאומי למשכנתאות ממנה עולה כי בנק לאומי ירכוש את מניות הציבור (10.25%) בבנק המשכנתצאות תמורת 125 מיליון שקל. כיום מחזיק בנק לאומי ב-89.75% ממניות בנק לאומי למשכנתאות שנסחר בבורסה, ואילו ביתר המניות מחזיק הציבור.

המחיר שנקבע בהצעת הרכש הוא 1295 שקל למניה, מחיר הגבוה ב-26.7% ממחייר מניות בנק המשכנתאות הבוקר בבורסה. מחיר זה משקף שווי של 1.2 מיליארד שקל לבנק המשכנתאות , כ-90% מהונו העצמי. כיום נסחר לאומי למשכנתאות בבורסה לפי שווי של 960 מיליון שקל, כ-70% מהונו העצמי.

הצעת הרכש תבוצע עד ה-20 לחודש אוגוסט, ולאחריה ימחק הבנק ממסחר בבורסה.

הסיבה להצעת הרכש היא התייעלות וחיסכון, והפיכת פעילות הבנק למשכנתאות למתכונת של חברה בת בבעלות מלאה ולא כחברה הנסחרת בבורסה. מבנק לאומי נמסר כי אין בכוונת הבנק למזג את פעילות בנק המשכנאות לתוך בנק לאומי והוא ימשיך לפעול תחת הנהלה נפרדת תוך שימוש במוניטין שצבר המותג לאומי למשכנתאות.

צעד דומה בוצע בדצמבר 2001 על ידי בנק הפועלים שרכש באמצעות הצעת רכש את מלוא הבעלות בבנק המשכנתאות משכן. בעקבות ההצעה נמחק משכן ממסחר בבורסה והוא פועל כחברה בת בבעלות מלאה של בנק הפועלים. גם בבנק הפועלים לא לוותה הצעת הרכש במיזוג, ובנק משכן פועל כחברה עצמאית תחת הנהלה נפרדת.