ח"כ נחמה רונן מאיימת להגיש תביעה ייצוגית נגד הנהלת הרכבת, אם לא תפעל למגן את תחנת הרכבת השלום נגד רעש.
לדברי רונן, בדיקות שערך המשרד לאיכות הסביבה במקום גילו מפלסי רעש של 90-80 DB (דציבלים), וזאת בשעה שהחוק מתיר מפלסי רעש שאינם עולים על 75 DB.
לטענת רונן, רמות הרעש הגבוהות הם תוצאה של כשל תכנוני בעת בניית התחנה, שלא לקח בחשבון את מיקומה בין שני כבישים ראשיים, ובסמוך לקירות בטון. לדעת רונן, נתונים אלה חייבו בניית תקרה אקוסטית וקיר מיגון - שלא בוצעו.
עוד טוענת רונן, שגורמים במשרד הפנים ובמשרד לאיכות הסביבה אישרו בפניה שהמיגון האקוסטי לא נלקח בחשבון בעת בניית התחנה, וזאת למרות שידוע שמפגעי רעש עלולים לגרום לנזק בריאותי בעקבות חשיפה ממושכת.
הנהלת הרכבת מסרה, שתוצאות בדיקה שנערכה במקום מוכיחות שמפלס הרעש בתחנה אינו עולה על DB81, כאשר שהתקן מאפשר מפלס של DB97. זאת, בהתחשב בעובדה שהקהל אינו שוהה במקום למעלה מחצי שעה.
עוד נמסר, שהנהלת הרכבת פנתה לחברת נתיבי אילון בבקשה לבצע "אספלט שקט" בקרבת התחנה, אך הדבר טרם בוצע.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.