אושר הגשר שיחבר בין שני צידי פרויקט שער הירדן בבקעה

שלב א' של הפרויקט ישתרע על 700 דונם, ויעסיק כ-15 אלף עובדים בצד הירדני וכ-1,500 עובדים בצד הישראלי. בעקבות אישור התוכנית על ידי הוועדה המחוזית צפון, אמורות היו להתחיל עבודות התשתית וההקמה בצד הישראלי

הוועדה המקומית בקעת בית שאן אישרה בשבוע שעבר את הקמת הגשר המחבר בין שני חלקי פארק התעשייה "שער הירדן". פרויקט שער הירדן אושר בשנה שעברה בוועדה המחוזית צפון. הפרויקט ממוקם על גבול ישראל ירדן, באיזור בקעת בית שאן, ומשתרע על שטח של 1,500 דונם בירדן וכ-150 דונם בישראל. שני האיזורים יחוברו באמצעות גשר שאושר כאמור, אשר שישרת את אוכלוסיית הפארק.

שלב א' של הפרויקט ישתרע על 700 דונם, ויעסיק כ-15 אלף עובדים בצד הירדני וכ-1,500 עובדים בצד הישראלי. בעקבות אישור התוכנית על ידי הוועדה המחוזית צפון, אמורות היו להתחיל עבודות התשתית וההקמה בצד הישראלי. בצד הירדני של הפרויקט הושלמו כבר עבודות התשתית.

הפרויקט ייהנה ממעמד סחר חופשי בירדן, וכן ממעמד סחר מיוחד עם ארה"ב (QIZ), המאפשר ייצוא סחורות לשוק האמריקני ללא מכסים או מכסות. את הקמתו מובילה בישראל קבוצת ספרא, בראשות שלמה פיוטרקובסקי, באמצעות חברת פי.בי השקעות בהנהלת זאב פלדמן, וקבוצת אנשי עסקים מירדן.

חברת שער הירדן מעריכה, כי עם קבלת היתרי הבנייה, ניתן יהיה לפתוח את הצד הירדני של הפרויקט, ולהתחיל בבניית הגשר שיחבר בין הצד הישראלי לצד הירדני, אשר המעבר עליו יהיה מוגבל למשתמשים בפארק ואשר יקצר ויפשט באופן משמעותי את הסחר עם ירדן.

לאחרונה, אישרה שרת התמ"ס, דליה איציק, תקציב של 3 מיליון שקל להתחלת עבודות הפיתוח בצד הישראלי של הפרויקט. הזרמת הכסף שמה קץ למחלוקת שהתעוררה בין משרדי האוצר והתמ"ס על גובה התקציב שהתמ"ס נדרש להפנות לצורך פיתוח תשתיות הפרויקט. מדובר ב-20 מיליון שקל הדרושים לפיתוח תשתיות הפרויקט עד לשנת 2005, כאשר מתוכם נדרש התמ"ס להעביר סכום כולל של 8 מיליון שקל, והאוצר נדרש להעביר את היתרה.