ת"א: אושרו שתי חלופות להמשיך אבן גבירול צפונה

הוועדה המקומית ת"א אישרה בישיבתה האחרונה שתי חלופות לתוכנית המשך רחוב אבן גבירול צפונה, בקטע שבין הרחובות ש"י עגנון ורחוב איינשטיין. התוכנית היא ביוזמת חברת נתיבי איילון והעירייה והיא תוכננה על-ידי אדריכל אריה שילה.

חלופה אחת מציעה את המשך הרחוב על פני הקרקע בשטח כולל של 118 דונם. חלופה זו עוברת בתוך החלק האזרחי של שדה דב והיא כוללת גם שטח לטרמינל אזרחי חדש ומשרדים לשימוש שדה התעופה. על-פי חלופה זו, זכויות הבנייה במקום יאפשרו 12 אלף מ"ר שטחים עיקריים לטרמינל ועוד כ-6,000 מ"ר שטחי ציבור.

שטחים אלה יכללו שירותים נלווים של מסחר עד 2,000 מ"ר והתכסית המרבית תהיה של 7,500 מ"ר במבנים שלא יעלו על 3 קומות. במסגרת המגרש המיועד לטרמינל, תישמר גם אופציה לתוספות בנייה למשרדים עברו משרד הביטחון עד 15 אלף מ"ר שטחים עיקריים ו-5,000 מ"ר שטחי שירות עם תכסית של 6,000 מ"ר עד 3 קומות.

החלופה השנייה, המשתרעת של שטח של 190 דונם, מציעה את המשכו של הרחוב במסלול תת קרקעי שיחלוף מתחת לחלק הצבאי של השדה.

לדברי יו"ר הוועדה המקומית וסגן ראש העיר, דורון ספיר, מדובר בתוכנית שאמורה לספק הסדרת צירי גישה לשכונות צפון העיר המוקמות, וליצור רצף תחבורתי בין האיזור שמצפון לירקון לבין העיר שמדרומו.

לדבריו, כל עוד שדה התעופה נותר באיזור זה של העיר, יש צורך בהתווית צירים אלה. החלופה התת קרקעית מקובלת על משרד הביטחון, אך לדברי ספיר, כל עוד לא יובהר לוועדה מה הצורך ב-15 אלף מ"ר בתוכנית היא לא תקודם.

ספיר מסר, כי הוא לא רואה כל הגיון בהשקעה כוללת בטרמינל חדש לשדה התעופה שעתידו במקום כלל לא ברור וקיימת אפשרות שהוא בכלל יועבר לים. מהנדס העיר, דני קייזר, שהביע בעבר תמיכה בהעברת השדה לאי מלאכותי מול חופי ת"א, תמך בחלופה העל קרקעית.

יו"ר סיעת הירוקים בעירייה, פאר ויסנר, תומך עקרונית בבנייה ושיפור התשתיות במקום, אך לדבריו, הוא שולל מן היסוד את האפשרות של העברת השדה לאי מלאכותי.