הזכיון לרשת סאבוויי נמסר לקבוצה שמוביל דוד מימון שתשקיע כ-2.5 מיליון דולר בפיתוח הרשת

רפי אוראל התמנה למנכ"ל * התכנית היא להקים 50 סניפים בתוך שלוש שנים * הרשת תיכנס גם לתחום התבשילים החמים * מתקיים מכרז על תקציב הפרסום בהיקף של 200 אלף דולר

רשת הסנדוויצ'ים האמריקנית סאבוויי מסרה את הזכיון להפעלת הרשת בישראל לקבוצה שמוביל איש העסקים דוד מימון (אל"מ מיל). כך נודע ל"גלובס". החברה שתהיה מעכשיו בעלת הזכיון בארץ היא חברת סנדויץ' אמריקאי בע"מ. בקבוצה שותפים גורמים ישראלים הפועלים באירופה ומפעילים עסקי מזון.

את רשת סאבווי הקים בארץ יאיר תמיר, שהפעיל אותה עד לאחרונה. הזכיון נלקח ממנו על ידי החברה האמריקנית לאחר שלא עמד בתנאי ההתקשרות. כפי שדווח ב"גלובס", הורה בית המשפט המחוזי בתל אביב להמציא התראת פשיטת רגל לבעל השליטה והמנהל לשעבר של סאבווי ישראל על פי בקשת הבנק לפיתוח התעשיה שערב לחובות הרשת.

את הציוד להפעלת הרשת רכשה חברת סנדויץ' אמריקאי מכונס הנכסים שמונה לרשת בארץ. עוד נודע כי למנכ"ל החברה הזכיינית החדשה של סאבווי התמנה רפי אוראל, לשעבר מנכ"ל חברת מזון הגורמה אוליביה מקבוצת תנובה. אוראל צפוי להצטרף בהמשך כשותף בקבוצה בהתאם לביצועי הרשת. על פי שמועות בענף דחה אוראל הצעות להשתלב בתפקידי ניהול בכירים בשטראוס-עלית, שופרסל ולחם ארז.

כיום מונה רשת סאבווי 15 סניפים ויש לה מחזור מכירות של כ-15 מיליון שקל בשנה. על פי התכנית העסקית שגובשה יפתחו במהלך שלוש השנים הקרובות 35 סניפים נוספים על מנת להגיע ל-50 סניפים, עם יעד הכנסות של כ-50 מיליון שקל בשנה.

במסגרת ההיערכות המחודשת נכנסה החברה הזכיינית להליך של שיפוץ הסניפים הקיימים בהשקעה של כ-20 אלף דולר פר סניף. העיצוב החדש יושתת על הדגם החדש של סניפי סאבווי ברוח הדגם ה"טקסני".

מודל העבודה החדש יושתת על פעילות עם זכיינים. במסגרת גיוס זכיינים לרשת יושקע סכום של כ-60 אלף דולר בפתיחת כל סניף חדש. סך הכל יושקע תקציב כולל מוערך של כ-2.5 מיליון דולר בפיתוח הרשת במהלך שלוש השנים הקרובות. בנוסף מתוכנן תקציב פרסום בהיקף של כ-200 אלף דולר. הרשת מקיימת מכרז על התקציב בין שורה של משרדי פרסום קטנים.

עוד נודע כי סאבווי עומדת להכנס לקטגוריה של אוכל חם, על מנת לתת מענה לתחרות מצד מסעדות השווארמה והאוכל המהיר המוקפץ.

התחרות העיקרית של סאבווי בשוק הכריכים היא נקודות המכירה הלא מאורגנות. בנוסף נכנסים שחקנים חדשים לשוק, בינהם רשת סנאק טיים שבזכיינות קיבוץ בארות יצחק, אשר כפי שנחשף אמש ב"גלובס" עומדת להכניס כשותפה את חברת שטראוס. בנוסף עומדת רשת מקדונלדס ישראל להקים בעתיד את רשת פרט א מנז'ה, מותג הכריכים האנגלי. עוד מוקמת רשת כריכים ישראלית נוספת 'טריאסטה', שהקימה כבר שני סניפים עד כה.

לפני כשנתיים ניהל יאיר תמיר מגעים מתקדמים עם החברה הקבלנית עופר&אריה לכניסתה כשותפה ברשת סאבווי, עסקה שלא יצאה לפועל. בשנים האחרונות ניהל תמיר מגעים עם גורמים שונים בענף הדלק ובענף המזון המהיר בניסיון לגייס משקיע אסטרטגי לרשת. בזמנו הוערכה החברה בשווי של כ-1.3 מיליון דולר.

רשת סאבוויי העולמית מונה כ-17 אלף סניפים ב-72 מדינות ברחבי העולם.