אחד מהקבלנים הגדולים בבריטניה לבניית נמלים עומד בפני סגירת עיסקה לבניית
נמל המים העמוקים לפריקת מכולות הגדול בפולין, בהיקף כולל של 170 מיליון דולר.
לפי שעה, החברה, DCT Gdansk, אינה מוכנה לפי שעה לחשוף את מקורות המימון לפרויקט,
אך לטענתה, הסכמה של הממשל הפולני הוא המכשול היחיד העומד כעת בפני סגירת העסקה.
כיום, יש אפשרות הובלת מכולות לנמל גדאנסק, אך עיקר הובלת המכולות מתבצע דרך
נמל גדניה. רוברט סינקלייר, אחד ממקימי החברה סמוך ובטוח, כי עד סוף השנה יתקבלו
כל האישורים, והחברה תוכל להתחיל בבניית הנמל, כך שתסתיים על פי התוכניות תוך
שנתיים.
ההערכות בחברה הן, כי הנמל החדש יוכל להשתלב יחד עם הנמל הקיים בגדניה. בכוונת
החברה גם לפתח ולבנות במקום מרכז לוגיסטי גדול, שהמו"מ על עתידו מתנהל בימים
אלה ממש עם ראש עיריית גדאנסק. לדברי סינקלייר, פולין נמצאת כיום במצב של קיפאון
בדומה לזה ששרר בשנות ה-70. עם הצטרפותה לאיחוד האירופי בשנת 2004, היא תתקדם
לעבר שנות ה-90 ואז יחלו הרכישות הגדולות של הציבור הפולני. אז, לדבריו, יבוא
לידי ביטוי הצורך הגדול בנמלי מים עמוקים עם יכולת טיפול במכולות. בנוסף, האיחוד
האירופי מתכנן להפוך את הים הבלטי לאוטוסטרדה של ספינות משא ומכולות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.