"יעקב נמרודי ואריה קרישק חצו את קו הגבול בצורה בוטה, וביקשו להחדיר רגל גסה בהיכלי משפט"

גם אריה קרישק נדון לחמישה חודשי עבודות שירות * השופט: שיטות עבודתם המפותלות הופקו בשימת לב, תוך מיומנות ודבקות במטרתם הפלילית

"מדובר בעבירות שיש בכוחן לפגוע ולזהם טוהר ההליך השיפוטי ולכרסם אושיות משפט. העבירות בהן הורשעו הנאשמים הן עבירות חמורות ומכוערות. יעקב נמרודי ואריה קרישק חצו את קו הגבול בצורה בוטה, וביקשו להחדיר רגל גסה בהיכלי משפט".

כך קבע היום (א') שופט בית משפט השלום בת"א, דוד רוזן, בגזר דינם של נמרודי וקרישק. השניים נידונו כל אחד לחמישה חודשי עבודות שירות ועשרה חודשי מאסר על תנאי. נמרודי נקנס ב-100 אלף שקל, וקרישק - ב-20 אלף שקל.

השניים הורשעו בשיבוש מהלכי משפט, קשירת קשר, הטרדת עדים וקבלת דבר במירמה, בניסיון להשפיע על עדי המדינה במשפטו של עופר נמרודי.

לדברי רוזן, במשך חודשים ארוכים ובאינטנסיביות רצופה, דבקו השניים במטרתם לשבש ולהטות את משפטו של עופר נמרודי. קרישק הקדיש בתקופה זו את כל עיתותיו למטרתו, ואילו יעקב נמרודי שלט בפועלו והכל היה תחת ידו ושליטתו.

השניים השתמשו בתבונתם הרבה, בנסיונם ובאמצעים הכספיים שעמדו לרשותם לביצוע זממם. הם נקטו בצעדי תחבולה זהירים, ומעשי רמייתם, שיטות עבודתם המפותלות הופקו בשימת לב, תוך גילוי מחשבה, מיומנות ודבקות במטרתם הפלילית. הם פעלו כצוות מיומן, מעבר לגבולות החוק, בשטח פרוץ ורווי מהמורות פליליות לעילא.

רוזן הוסיף, כי אין מחלוקת בדבר כאבו הרב של יעקב נמרודי בראותו את בנו עופר בקלונו. הוא היה סמוך ובטוח בצדקת בנו, ורשאי היה להשקיע את כל אשר לו על מנת לסייע לבנו - אבל בגבולות החוק.

אולם, הוסיף רוזן, הנאשמים לא סמכו על ההגנה המפוארת שניתנה לעופר נמרודי במשפטו, וביקשו להשפיע ולשנות עדויות של עדי תביעה. לצורך כך, נקטו השניים מהלכים נפתלים אשר בכוחם לזהם ולערער אושיות חוק ומשפט.

יעקב נמרודי לא היה מוכן להגיב על גזר דינו. הסניגור, יגאל ארנון, הודיע על כוונתו לערער לאלתר על ההרשעה ועל העונש.

התובעת זמירה גולדנר ציינה, כי יש בעונש משום מסר ציבורי ברור. לדבריה, בית המשפט הביע שאט נפש ממעשי הנאשמים, דבר שהתבטא בפסילתם לכהן כדירקטורים בחברות ציבוריות. לדבריה, דווקא מעמדו הרם של יעקב נמרודי מעצים את קלונו ומחייב הכבדה בעונשו.

התיק נקבע לדיון ב-14 בנובמבר, לשם קביעת מקום ואופן ביצוע עבודות השירות שנגזרו על הנאשמים. (ת.פ 2216/01).