תקן חדש שנכנס לתוקף צמצם בשליש את נפח מכלי ההדחה והאסלות

מהיום (ג') נכנס לתוקפו תקן חדש, הקובע שכל מכל הדחה לאסלה ואסלה הנמכרת בארץ, חייבים להתאים לשטיפה של 6 ליטר מים ולא לשטיפה של 9 ליטר מים, כפי שהיה עד כה

מהיום (ג') נכנס לתוקפו תקן חדש, הקובע שכל מכל הדחה לאסלה ואסלה הנמכרת בארץ, חייבים להתאים לשטיפה של 6 ליטר מים ולא לשטיפה של 9 ליטר מים, כפי שהיה עד כה.

השינוי בתקן התבקש לאחר שהוכח, שהצרכן הגדול ביותר של מים עירוניים היא האסלה, העושה שימוש ב-35% מצריכת המים לנפש. להערכת נציבות המים, הדבר יביא לחיסכון של למעלה מ-10% בצריכה העירונית. את השינוי יזמו האגף לקידום החיסכון במים בנציבות המים.

התקן החדש יחייב גם מבנה חדש של האסלה, שאמנם לא תהיה שונה בצורתה החיצונית מאסלה רגילה, אך המבנה הפנימי שלה יהיה בנוי כך, שניתן היה לנקותה באמצעות 6 ליטר מים בלבד. נציבות המים מציינת, שאין להתקין מכל הדחה של 6 ליטר על אסלה ישנה, שכן המבנה הפנימי של האסלה הישנה לא יאפשר שטיפה מלאה, ויחייב שטיפה נוספת, שרק תגדיל את הצריכה ל-12 ליטר לכל שימוש.

התקן החדש קובע עוד, שמהיום לא ניתן יהיה לייצר או לייבא אסלות שאינן עומדות בתקן החדש. מי שמבצע שיפוצים בביתו ללא החלפת אסלה, יוכל עדיין לרכוש מיכל הדחה בכמות של 9 ליטר. נפחן של אסלות מונו בלוק, בעלות מיכל הדחה דו-כמותי, יוקטן ל-6 ליטר ו-3 ליטר, בניגוד ל-9 ליטר ו-4.5 ליטר בעבר.