אמריקה און ליין (AOL) היא חברת שירותי האינטרנט הגדולה בארה"ב, ויש לה כיום כ-12 מיליון מנויים. החברה מספקת שירותי חיבור לאינטרנט, תכנים שונים בנושאי כלכלה, בידור, ספורט וחדשות, ושירותי תקשורת נוספים.
את הרבעון שהסתיים בחודש מארס 98' סיימה AOL עם הכנסות בסך של 693 מיליון דולר, גידול של כ-%50 בהשוואה לרבעון המקביל ב-97'. הכנסות החברה מפרסום גדלו ב-%70, והסתכמו ב-117 מיליון דולר. הרווח של החברה ברבעון זה הגיע ל-18.5 מיליון דולר.
לפני כשנתיים נקלעה AOL לתחרות קשה מול ספקי האינטרנט האחרים, ונאלצה להפחית את דמי המנוי שלה לכ-20 דולר בחודש. הפחתת דמי המנוי גררה את החברה להפסד כבד של חצי מיליארד דולר בשנה שהסתיימה ביוני 97'. בשנה האחרונה, גם בזכות הגידול במספר המנויים והגידול בהכנסות מדמי פרסום, הצליחה החברה להתאושש, ולקראת סוף 97' חזרה לרווח.
מאזן החברה נכון לסוף מארס הצביע על כמות מזומנים בסך של 924 מיליון דולר, שכשליש מהם ייועדו לרכישת מיראביליס. מדובר אמנם בסכום גבוה בשביל עסקת מזומן, אולם לא נראה שהוא יפגע בחוסנה הפיננסי של אמריקה און ליין, שייצרה ברבעון האחרון תזרים מזומנים שוטף בסך של 214 מיליון דולר.
תנועת המניה של AOL בשנה וחצי האחרונה מסמלת הן את חזרתה של החברה לרווח, והן את חזרתה של אופנת האינטרנט. המניה נסחרה בשפל של 20 דולר בתחילת 97', אולם מאז זינקה בכ-%350, והיא נסחרת כיום בגבול ה-90 דולר. שווי השוק של החברה מגיע כיום לכ-19 מיליארד דולר.
הרכישה של מיראביליס באה במסגרת האסטרטגיה החדשה במלחמת האינטרנט של החברות הגדולות - ספקיות האינטרנט, יצרניות הדפדפנים וחברות מנועי החיפוש. ההכרה בעובדה שרשת האינטרנט הופכת מצד אחד לכלי פרסומי יעיל, ובנוסף לכך ניתן לספק דרכה שירותים רבים אחרים, גורמת לתחרות רבה על יצירת 'קהילות אינטרנט'.
המטרה של כל חברה היא לגרום לכך שהלקוח המתחבר לאינטרנט יעבור קודם כל דרכה. המושג החם בתחום הוא "Portal". כלומר, כל החברות הגדולות רוצות שהמפתח לשער הכניסה יהיה אצלן.
AOL שלה למעלה מ-12 מיליון מנויים בארה"ב, עשויה לנצל את רכישת מיראביליס כדי להגיע לכמות גדולה של אנשים הנמצאים מחוץ לארה"ב. כמות המשתמשים בתוכנה של מיראביליס יחד עם מספר המנויים שלה עשויים להפוך את AOL ל'פורטל' המוביל בעולם.
«עמי גינזבורג « המרדף אחרי המפתח לשער הכניסה של האינטרנט «
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.