תקציב הפיתוח לרכבת לשנה הבאה: 2.4 מיליארד שקל

מתוך סכום זה, 1.3 מיליארד שקל נכללים בתוכנית ההשקעות המתוקצבת הרגילה ** היתרה - 1.1 מיליארד שקל - מוגדרת כתוכנית השקעות מיוחדת שמותנית בתקציב ממשלתי נוסף

מועצת רשות הנמלים והרכבות אישרה את תקציב הפיתוח ואת תוכנית העבודה של רכבת ישראל לשנה הבאה, בסך 2.4 מיליארד שקל.

מתוך סכום זה, 1.3 מיליארד שקל נכללים בתוכנית ההשקעות המתוקצבת הרגילה. היתרה - 1.1 מיליארד שקל - מוגדרת כתוכנית השקעות מיוחדת שמותנית בתקציב ממשלתי נוסף.

1.37 מיליארד שקל מכלל התקציב מיועדים לשדרוג קווים ולפתיחת קווים חדשים. 526 מיליון שקל מיועדים לרכישת ציוד נייד. יתרת התקציב מיועדת לתחזוקה ולבניית תחנות רכבת.

בין הפרויקטים החדשים הנכללים בתוכנית ההשקעות המיוחדת: שדרוג הקו לירושלים - 195 מיליון שקל; הכפלת מסילת הרכבת ת"א-כ"ס 188 מיליון שקל; קו נתב"ג-מודיעין - 218 מיליון שקל; הכפלת הקו אשדוד-אשקלון - 104 מיליון שקל ושדרוג הקו לדימונה - 51 מיליון שקל.

כמו כן תיפתחנה תחנות נוסעים חדשות בנתב"ג, ראשל"צ, כ"ס, בית שמש, ראש העין ורמלה.

יו"ר מועצת הרשות, גדי יעקבי, מסר, כי ב-2003 מתוכננות להתווסף 54 רכבות נוסעים ביום, וסך כל הרכבות ביום יגיע ל-340. מנכ"ל רשות הנמלים, עמוס רון, אמר, כי שדרוג הקו לדימונה יאפשר גם הסעת נוסעים. כיום, קו זה מוביל רק מטענים.