חלונות 98 תופעל בשלט-רחוק

מיקרוסופט החליטה לדחות את הוצאת חלונות 98 לשוק, כדי לבנות עבורה מסלול מיזוג עם מערכת ההפעלה האירגונית שלה, חלונות NT

חברת מיקרוסופט מתכננת שינוי מהותי באסטרטגיית מערכות ההפעלה שלה, לאחר הכרזתה של "חלונות 98", שנדחתה במספר חודשים, למחצית השנה הבאה.

עד כה ייעדה מיקרוסופט את המערכת לשימוש הביתי, אך ראתה בה חולייה מקשרת עם ציבור גדול של משתמשים עסקיים שנותרו מאחור בסביבת 16 ביט וDOS. בחברה קיוו שהלקוחות הוותיקים ישמחו לעבור לסביבה החדשה, שתוביל אותם בהדרגה לסביבת מיחשוב של 32 ביט, בה פועלת חלונות NT.

בפועל, חלונות 95 הציגה אמנם שיפור ניכר בביצועים, אך אמינותה לא היתה טובה מקודמתה, חלונות 3.11, ובמקרים רבים אפילו גרועה ממנה. מיקרוסופט מספקת אמנם פתרונות אמינים יותר בסביבת NT ו-NT Workstarion, אך מערכות אלה לא תואמות לתוכנות שפותחו לגרסאות ישנות של "חלונות".

הגרסה הבאה של חלונות, שנודעה עד כה בכינוי MEMPHIS, אמורה לפתור כמה מהחוליים של חלונות 95. היא תהיה חזקה ומהירה ב-%40, נוחה יותר לשימוש ובעלת תפוקה משופרת. מערכת ההפעלה החדשה אמורה להיות מוגנת מתקלות הנגרמות עקב התקנות בלתי מקצועיות או שינויי תצורה המתרחשים במהלך הורדת תוכנות מהאינטרנט.

הפעלה פשוטה יותר

משה דוניה, הממונה על פיתוח מערכות הפעלה במיקרוסופט, אמר שהיא תוציא מהדורה עברית של חלונות 98' בתוך 6 עד 9 חודשים לאחר הופעת התוכנה בשוק האמריקני. הכרזת התוכנה נדחתה מהרבעון הראשון של 98' לרבעון השני.

"התוכנה מכילה ממשק אינטרנטי מלא, המשלב את דפדפן האקספלורר כחלק בלתי נפרד ממנה. היא מאפשרת התאמה אישית וחיפוש מידע בדיסק המקומי, בדומה לתהליך החיפוש של מידע באינטרנט. בשלב הבא מיקרוסופט תפשט עוד יותר את ההפעלה, עד כדי תיפעול באמצעות דיבור או שלט רחוק".

חלונות 98 אינה מוגדרת כמוצר חדש אלא כשידרוג של מערכת ההפעלה הנוכחית, חלונות 95. גם במיקרוסופט עצמה ניסו לצנן את ההתלהבות שעוררה התוכנה לפני הוצאתה לניסויים. שידרוג לתוכנת חלונות 95 נדרש כבר זמן רב אך לא הוכרז באופן פומבי בשוק. מיקרוסופט סיפקה אמנם שידרוגים תכופים למערכת ההפעלה, אך כללה אותם בעיקר בגירסאות התוכנה המותקנות במחשבים חדשים, באמצעות משווקי ה-OEM שלה. חבילות התוכנה שכבר נרכשו, או תוכנות בגירסאות המקומיות (כולל עברית), עדיין לא שודרגו.

למעשה, חלונות 98 היתה אמורה לספק את העדכון המיוחל, אולם עתה מתעכב שחרור הגירסה בנימוק של קשיים בהתאמת לוחות הזמנים שלה שידרוג של חלונות 95 עם חלונות 3.11 (מלכתחילה היה אמור להיות פער של כ-3 חודשים בין המהדורות).

לאן מיקרוסופט מתקדמת באמת?

בו בזמן נודעה כוונתה של מיקרוסופט לשלב בחלונות 98 תוכנת תקשורת המתבססת על קליטת שידורי טלוויזיה בכבלים ושידורי טלוויזיה אלחוטיים. הטכנולוגיה מכונה WeveTop ופותחה על ידי חברת WavePhore. יש בה נדבך שנועד לחזק את מעמדה של מיקרוסופט בשוק הטלוויזיה בכבלים והטלוויזיה הדיגיטלית, בו היא רואה פוטנציאל גידול לעתיד.

מה היא כוונתה האמיתית של מיקרוסופט? שמועות הנפוצות לאחרונה ברשת מצביעות על נסיגתה של מיקרוסופט מסדרת 9X Windows בכללותה משום שבכוונתה להעביר את כל המשתמשים לסביבת NT, בה היא מרכזת את עיקר מאמצי הפיתוח.

מהלך זה צפוי להתבצע במהלך 1999 ולבסס 3 סדרות מוצרים המבוססות על גרעין מערכת ההפעלה NT: קו שרתים המבוסס על 5.0 NT, קו תחנות עבודה המבוסס על NT Workstation Windows, וקו מערכות הפעלה ביתיות אשר יהווה נגזרת פשוטה יותר של המוצר העיסקי.

מערכת 5.0 NT אמורה לכלול את מרבית יכולותיה של חלונות 98 ואף להכיל מסלול שידרוג למשתמשי חלונות 3.11 (16 ביט). במקביל, מתחילה להתבסס בשטח מערכת ndows CE Wi, המיועדת למערכות אלקטרוניות שאינן מבוססות PC. « תמיר אשל « חלונות 98 תופעל בשלט-רחוק « מיקרוסופט החליטה לדחות את הוצאת חלונות 98 לשוק, כדי לבנות עבורה מסלול מיזוג עם מערכת ההפעלה האירגונית שלה, חלונות NT