ת"א: המקומית דחתה את ההתנגדויות לחניון הבימה

לדברי מהנדס העיר, דני קייזר, התוכנית מציעה תוספת שטחים לבניין תיאטרון הבימה, בשטח של 2,800 מ"ר; תוספת קומה שתשמש את הנהלת התיאטרון, ומשרדים ואולמות חזרה. בנוסף, ייבנו 1,000 מ"ר שישמשו כאכסדרת כניסה לתיאטרון הבימה במפלס הכיכר

הוועדה המקומית ת"א דחתה בישיבתה האחרונה את ההתנגדויות שהוגשו לתוכנית חניון הבימה, העתידה להוסיף לאיזור מאות מקומות חנייה. התוכנית, לחניון ציבורי תת-קרקעי וכיכר, משתרעת על 44 דונם שבבעלות עיריית ת"א, יוזמת התוכנית. התוכנית כוללת פיתוח כיכר ציבורית, שתשמש כשטח ציבורי פתוח, ורחבת כניסה למוסדות התרבות ולגן יעקב, וכן פיתוח סביבת הולכי רגל ורוכבי אופניים.

התוכנית מבטלת את החניון המצוי כיום בתחומי הכיכר, ויוצרת כיכר כשטח ציבורי פתוח. לצוות התכנון שותפים אדריכל אבנר שהין, שערך את התוכנית, אדריכלית ליטל סמוק-פביאן, מתכננת הנוף, משרד תומר הנדסה בע"מ, האחראי על תכנון התנועה, והאמן דני קרוון, שאחראי על התכנון הסביבתי.

במקום החניון הקיים, הכולל 260 מקומות חניה, מציעה התוכנית בניית חניון תת-קרקעי בן שבע קומות, בשטח כולל של 66 אלף מ"ר, שיספק 1,500-1,200 מקומות חנייה. לשטחי החניון התת-קרקעי יוקצו 5,500 מ"ר, ועוד כ-3,500 מ"ר ישמשו לאולמות מוסיקה וקונגרסים.

לדברי מהנדס העיר, דני קייזר, התוכנית מציעה תוספת שטחים לבניין תיאטרון הבימה, בשטח של 2,800 מ"ר; תוספת קומה שתשמש את הנהלת התיאטרון, ומשרדים ואולמות חזרה. בנוסף, ייבנו 1,000 מ"ר שישמשו כאכסדרת כניסה לתיאטרון הבימה במפלס הכיכר.

ההשקעה בפרויקט מוערכת ב-68 מיליון שקל. בעיריית ת"א ואחוזת החוף מתכוונים לגייס את המימון באמצעות אגרות חוב פרויקטליות (אג"ח המונפקת לפרויקט מסוים) מהציבור. בשנה שעברה אישר לראשונה משרד האוצר מימון פרויקט עירוני באמצעות אגרות חוב מוניציפליות. עיריית ת"א תוכל לשעבד תקבולים עתידיים מהחניון לטובת האג"ח, כשהנכס עצמו ישמש כרשת ביטחון עבור המשקיעים.

לדברי קייזר, לא ברור מדוע כלל הוגשו תוכניות שרק תעשה טוב לעיר. "אישרנו את התוכנית במתכונתה הנוכחית ונאפשר לתושבים לראות את הנספח האדריכלי על מנת שהציבור יוכל להשמיע את דעתו. אני מאוד מקווה, שבקרוב נוכל להתגאות במתחם ציבורי ראוי לאולמות התרבות מהחשובים במדינת ישראל".