טהרי יקנה מגרש לפנטהאוז בכיכר המדינה ב-1.05 מיליון דולר

רכש 130 דונם מעל הכנרת בכ-4 מיליון דולר ויקים כרם ויקב

איש האופנה אלי טהרי מניו יורק מתכנן לקנות 4 יחידות קרקע במתחם כיכר המדינה בת"א, בהשקעה של 1.05 מיליון דולר, ולנצל את הזכויות לבניית פנטהאוז. כפי שפורסם במדור זה בשבוע שעבר, קנה טהרי יחידה אחת בת 72 מ"ר ב-265 אלף דולר. ל"גלובס" נודע, כי הוא מנהל מו"מ לקניית 3 יחידות דומות, במחירים זהים.

כל יחידה מקנה זכות לבניית דירה בת 175 מ"ר, ועוד 110 מ"ר מסחרי במרכז המסחרי שיבנה במקום, ועוד 4 חניות מקורות. טהרי מתכנן להמיר את זכויות הבנייה של 4 הדירות בפנטהאוז, שיהיה בין המפוארים והגדולים בעיר. טהרי מתכנן למכור את זכויות הבנייה של המרכז המסחרי ורוב החניות, והמכירה תממן את בניית הפנטהאוז.

איש העסקים רוני דואק מהרצליה פיתוח מגלה אף הוא עניין ברכישת יחידות במתחם. קונים-בכח אחרים הם יהלומנים, מנכ"ל חברת היי-טק גדולה וקצינים בכירים בצה"ל, שישקיעו במגרש את כספי פיצויי הפרישה שלהם. נראה שבנק ברקליס-דיסקונט יתן משכנתאות לקונים, במידת הצורך.

זוהי עיסקת הנדל"ן השניה של טהרי בישראל. בעיסקה קודמת רכש מפרטיים מתחם בן 130 דונם מעל הכנרת, ליד קיבוץ עמיעד, בכ-4 מיליון דולר. בתוכניתו לנטוע במקום כרם ולבנות יקב וחווה חקלאית. אין צורך בשינוי יעוד הקרקע.

טהרי הוא אחד ממעצבי האופנה המובילים בניו יורק. בבעלותו גם 12 חנויות יוקרה בניו יורק ובלוס אנג'לס. באחרונה קנה מצ'ייס מנהטן בנק בנין בן 3 קומות בשדרה החמישית בניו יורק, בכ-30 מיליון דולר. טהרי מתכנן להרוס את הבית, ולבנות במקומו את בית המשרדים והעיצוב המרכזי של חברתו.