יצוא מוכרת אחזקותיה ברדימיקס תמורת 18.5 מיליון דולר

תרשום רווח הון של 13 מיליון שקל מהמכירה לחברת RMC מאנגליה

חברת יצוא , שבשליטת כנה וזלמן שובל, דיווחה היום כי נענתה, בתום משא ומתן ממושך, להצעה מחברת RMC מאנגליה, לרכוש את מניותיה בחברת רדימיקס (ישראל). יצוא מחזיקה מניות המהוות 32% מזכויות ההצבעה ברדימיקס ו-29% מהזכויות לרווחים. RMC היא בעלת השליטה ברדימיקס.

העסקה כפופה עדיין לחתימת חוזים עד יום 19 בדצמבר. תזרים המזומנים שינבע לייצוא בגין ההסדרים המוצעים בעסקה, צפוי להגיע ל-18.5 מיליון דולר ויתפרס בעיקרו על פני כשנה מיום סגירתה. רווח ההון (נטו) הצפוי לייצוא נאמד בכ-13 מיליון שקל. סכום התזרים, מדווחת יצוא, עשוי לגדול בכמיליון דולר בכפיפות לעסקאות עתידיות בקבוצת /RMC רדימיקס.

במסגרת העסקה תרכוש יצוא מרדימיקס נכס מקרקעין (כ-720 מ"ר בבניין מגדל שער העיר ברמת גן) בתמורה שתיקבע על ידי שמאות מוסכמת. דירקטוריון יצוא החליט להסמיך את הנהלת החברה לנהל את המשא ומתן על סיום העסקה ולחתום על החוזים המתאימים.

חברת רדימיקס (ישראל) עוסקת בייצור ובשיווק מוצרים לענף הבנייה והתשתיות והיא החברה המובילה בישראל בתחום ייצור בטון מובא ואגרגטים. רדימיקס הפעילה באחרונה תוכנית צמצום והקטינה את מספר המפעלים הפעילים, בהתאמה המתבקשת עקב השפעת האירועים הביטחוניים על ענף הבנייה.

בשנים האחרונות חלה ירידה חדה בתוצאותיה של רדימיקס. בעבר, הציגה חברה זו רווחים עצומים, אולם בשנתיים האחרונות עברה להפסדים של 7.7 מיליון שקל ב-2000 ו-11.8 מיליון שקל ב-2001. במחצית הראשונה של 2002 הציגה רדימיקס הפסד של 3.7 מיליון שקל. הכנסות החברה עמדו על 237 מיליון שקל לעומת 271 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד ו-520 מיליון שקל בשנת 2001 כולה.

חברת ההשקעות יצוא פועלת בעיקר באמצעות שליטתה בבנק ירושלים . בנוסף לבנק ולרדימיקס, מחזיקה יצוא 9.2% ממניות בנק הספנות, שלמניותיו צפויה הצעת רכש על ידי בנק הפועלים לפי 72% מההון העצמי. יצוא סיימה את המחצית הראשונה ברווח של 3.5 מיליון שקל. את 2001 כולה סיימה בהפסד של 291 מיליון שקל.