גם הפעם לא היה במיכלית דופן כפול

דליפות מתרחשות בעיקר בעת פריקה או טעינה, כאשר האונייה עוגנת בנמל מוכרז, אשר על פי נוהלי התעבורה הימית ותפעול נמלים חייב להיות מצויד בציוד לאיסוף הנפט שדלף באמצעים שונים שכל אחד מהם מותאם לכמויות

אוניית משא אינה אלא גיגית מארכת, שחללה מחולק לתאים שכל אחד מהם הוא מחסן. מיכלית היא סוג של אניית צובר, ובמקרה זה צובר נוזלי. גם היא מחולקת למחסנים המופרדים זה מזה במחיצות פלדה וסגורים תמיד, פרט לזמני הפריקה והטעינה, וגם אז רק אותם מחסנים המצויים בפעילות תפעולית.

דליפות מתרחשות בעיקר בעת פריקה או טעינה, כאשר האונייה עוגנת בנמל מוכרז, אשר על פי נוהלי התעבורה הימית ותפעול נמלים חייב להיות מצויד בציוד לאיסוף הנפט שדלף באמצעים שונים שכל אחד מהם מותאם לכמויות. הבעיה הגדולה יותר היא כאשר האונייה בלב ים והיא פגעה בכלי שייט אחר, עלתה על שרטון או שנפגעה ע"י כלי מלחמתי. במקרה כזה ייפרץ אחד מדפנות האונייה והנפט שבאותו המחסן שנפגע יתחיל לדלוף או לזרום החוצה לפי העניין.

כדי למנוע חלק ארי ממקרי דליפה אלה, דורשות כיום תקנות הבטיחות, כי מיכליות חדישות תבנינה עם דופן כפול, אשר יוכל, במרבית המקרים, לעצור את דליפת הדלק ולמנוע את שפיכתו אל הים. אף לא אחת משלוש המכליות שהיו מעורבות באסונות האחרונים לא היתה בעלת דפנות כפולים. נהפוך הוא: היו אלה מכליות מיושנות המשייטות כבר שנים רבות על פני הימים.

הפרסטיז' נבנתה ביפן בשנת 1976 משקלה 81,564 טון, אורכה 243.5 מטרים ורוחבה 34.40 מ' וקיבולה 77,000 טון. מדווחי התקשורת העולמית מתברר, כי ב-13 לנובמבר נקלעה האונייה לסערה, וכתוצאה מסיבה כל שהיא אירע סדק באחד הדפנות והנפט מאותו המחסן החל להישפך לים. במקום לעשות פעולות הקלה, כגון להצמיד אל המיכלית אוניית מיכל אחרת תוך שאיבת הנפט ממחסניה לאוניה השניה, ניסו להרחיק את הבעיה ללב ים, תוך כדי פעולות גרירה, בעת סערה, וכך הופעלו לחצים נוספים על החלק הרגיש שנחלש ונסדק, עד כי האונייה נפרקה לשניים וטבעה.