רכבת ישראל פרסמה מכרז לתכנון מפורט של הקו המהיר לירושלים A1. מדובר בתכנון מורכב ומסובך, בין היתר כיוון שמדובר ב-18 ק"מ במנהרה, ומעבר הרכבת בכניסה לירושלים בעמק הארזים, שנחשב לרגיש מאוד מבחינה נופית. עלות עבודת התכנון מוערכת ב-50-30 מיליון שקל. במקביל, הגישה רכבת ישראל את התב"ע של התוכנית לוועדה לתשתיות לאומיות.
מנכ"ל הרכבת, יוסי שניר: "ישנה חשיבות לאומית מדרגה ראשונה לחבר את ירושלים למרכז באמצעות רכבת מהירה, ולכן הוחלט להשקיע את מירב המאמצים לקידום התוכנית. קו A1 אמור לחבר את ירושלים דרך מודיעין ונתב"ג לתל-אביב. משך הנסיעה 28 דקות, ועלות הקו כ-4 מיליארד שקל".
הרשות לפיתוח ירושלים מעדיפה לקדם את החלופה G1, שמחברת את ירושלים לתל-אביב דרך בית שמש, בעלות של 2 מיליארד שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.