סנו תשקיע 3 מיליון דולר בהקמת המפעל החדש ברומניה

המפעל, שיהפוך למרכז שיווק לאירופה, צפוי להיפתח בתוך שנה

חברת סנו משקיעה כ-3 מיליון דולר בהקמת המפעל ברומניה, שאמור לשמש מרכז לייצוא תוצרתה לשוקי אירופה. לדברי ברונו לנדסברג, היו"ר והבעלים של סנו, הקמת המפעל נמצאת בשלבים מתקדמים והוא יתחיל לפעול בתוך שנה.

לדברי לנדסברג, במקביל להקמת המפעל, שבאמצעותו תרחיב התשלובת את היקף פעילותה ברומניה ובאירופה, תגיע סנו בהדרגה למצבת כוח אדם של כ-1,000 עובדים. "ההחלטה להרחיב את פעילות התשלובת ברומניה דווקא בימים אלה נובעת מסימני ההתייצבות של הכלכלה ברומניה ומעליית רמת החיים בה, לצד כניסתה הצפויה של רומניה לשוק המשותף. עובדה זו תביא לפתיחת שווקים חדשים ותהפוך את רומניה ל'קרש קפיצה' מתאים לשיווק לשוק האירופי ולחיזוק הקשרים הכלכליים הענפים בין ישראל לרומניה".

לנדסברג ציין כי סנו תפעל להרחבת רשת ההפצה ברומניה ולהגעה לפריסה ארצית במדינה זו, בהמשך לפעילויות הייצוא שנעשות מזה מספר שנים לשוק הרומני, בהיקפים מצומצמים יחסית. בנוסף, תגדיל סנו את מגוון מוצריה הנמכרים בשוק הרומני והאירופי. תשלובת סנו משווקת את מוצריה מאז 1994 בבוקרשט שברומניה, באמצעות חברה מקומית. כיום היא משווקת ברומניה 65 מוצרים שונים, בהם סנובון בלו, סנו קליר, ריצפז פלוס ו-K-300.

סנו מתכוונת לפעול ברומניה, באמצעות המפעל החדש, בתחומים נוספים, בהם אבקות כביסה, תכשירי שיער, מרככי כביסה, משחות שיניים, סבון נוזלי ואבקות למדיח כלים. במהלך 2003, עם התרחבות שיווק המוצרים מחוץ לבוקרשט, היא תחל לקיים גם פעילות פרסומית כדי לקדם את מותגי סנו השונים.

כפי שפירסם "גלובס", סנו בוחנת רכישת מפעלים בשוק הישראלי בהיקף של עד כ-250 מיליון שקל. במסגרת זו בודקת סנו אפשרות לרכישת קרליין. בנוסף, רכשה סנו השנה 51% מחברת הנייר ישראפייפר. לנדסברג אינו פוסל גם כניסה לתחום המזון.

סנו מצפה כי בתוך עשר שנים היא תכפיל את היקף הפעילות שלה באמצעות פיתוח מוצרים חדשים והעמקת הכניסה לתחומי הטואלטיקה ומוצרי הנייר. את שנת 2001 סיימה סנו עם מכירות של 500 מיליון שקל ורווח של 44 מיליון שקל, ואת שנת 2002 היא צפויה לסיים עם מכירות של כ-580 מיליון שקל. לפי נתוני נילסן, סנו מחזיקה ב-50% משוק מוצרי הניקיון בארץ.