מענק ההקמה בכביש 431 יהיה 40% מעלות הפרויקט. כך הוסכם בשבוע שעבר בין משרד האוצר למשרד התחבורה. מדובר במחלוקת שהגיעה לקיצה לאחר חמישה חודשים של מגעים בין האוצר-תחבורה-מע"ץ על גובה מענק ההשקעה הראשונה בפרויקט, שעלותו כמיליארד שקל והוא מקודם בשיטת ה-PFI.
הסכמה זו תאפשר את פירסום שלב השני של המכרז (RFP) בהתאם ללוחות הזמנים, שנקבעו לקראת פברואר. שמונה חברות רכשו את חוברות המכרזים למיון המוקדם ואמורות להגיש את הצעותיהם בתוך כשבועיים.
כזכור, האוצר הורה לממן 70% מעלות הפרויקט כהשקעה ראשונית. במע"ץ התנגדו בתוקף, וטענו כי היא נוגסת מתקציב הפיתוח השנתי לפחות 700 מיליון שקל, ומרוקנת מתוכן את שיטת ה-PFI. למעשה, במע"ץ התנגדו לתשלום מענק הקמה בכלל, ובמשרד התחבורה הסכימו עקרונית לשלם 30%. במכרז ה-P.Q שפורסם לפני שלושה חודשים נכתב, כי הזכיין יקבל לאחר הקמת הכביש "סכום משמעותי שבין 30% ל-70% מגובה הפרויקט".
להחלטה על גובה המענק שתי משמעויות: האחת - מע"ץ תיאלץ להקצות מתקציבה 400 מיליון שקל לטובת פרויקט שהיא לא בחרה לקדם מבחינת סדרי עדיפויות; ומשמעות עקרונית יותר - בפרויקטים של כבישים שיקודמו בשיטת ה-PFI ישולם מענק הקמה בשיעור זהה. כיום, במסגרת החלטת ממשלה, אמורה ועדת המכרזים הבינמשרדית לקדם את כביש 531 בשיטת ה-PFI.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.