חברת תר ארמה זכתה במכרזי הרכבת להקמת הקו נתב"ג-מודיעין

מדובר בשני מכרזים להקמת התשתית המקדימה להנחת המסילות בעיר מודיעין בעלות של 12 מיליון שקל

תר ארמה זכתה בשני מכרזים של רכבת ישראל להקמת תשתית לקו הרכבת נתב"ג-מודיעין בעלות של 120 מיליון שקל. מדובר בשני מכרזים להקמת התשתית המקדימה להנחת המסילות בעיר מודיעין.

רכבת ישראל אמורה לבחור בימים הקרובים בקבוצה נוספת לעבודות בהיקף של 75 מיליון שקל בקו מודיעין-נתב"ג. בשבוע הבא צפויים להתפרסם שני מכרזים נוספים ממחלף ענאבה לכיוון מודיעין ועבודות נוספות ביציאה מנתב"ג לכיוון מודיעין.

סך מכרזי התשתית להקמת הקו נתב"ג-מודיעין הוא 350 מיליון שקל. רכבת ישראל מקדמת את קו נתב"ג-מודיעין, שאורכו 14 ק"מ ועלותו 900 מיליון שקל.

סיום העבודות בקו צפוי לסוף שנת 2005. הקו תל-אביב-נתב"ג אמור להיפתח בסוף שנת 2003.

משרדי התחבורה והאוצר סיכמו ביניהם, כי משרד הבינוי והשיכון יישא ב-100 מיליון שקל בעלות הקמת הקו, כיוון שהוא אמור לתת מענה תחבורתי לעיר מודיעין ולסייע במכירות הדירות למגורים באיזור.

העמידה בלוחות הזמנים בקו תל-אביב-נתב"ג-מודיעין מותנית בהקמת תחנת רכבת עלידי רשות שדות התעופה והקצאת תקציבים נוספים לשנת 2003, מעבר ל-160 מיליון שקל שכבר הוקצו.

מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי שניר, אמר ל"גלובס", כי זמן הנסיעה הצפוי בקו מודיעין תל-אביב הוא 26 דקות וכי מטרת הקו היא לעבות את רשת המסילות כחלק ממערכת להסעת המונים.

קו נתב"ג-מודיעין כולל הקמת מסילה כפולה. הפרויקט כולל הקמת תחנות רכבת בכניסה למודיעין, וכן את תחנת דניאל - שתשמש כתחנת מעבר לקו לירושלים. קו זה אמור להתחבר למסילה המזרחית לכיוון לוד וראש העין.