דיאג'ו הסכימה להוריד את מחיר עיסקת ברגר-קינג בשליש לכ-1.5 מיליארד דולר

לאחר 30 חודשי מו"מ הסכימה ענקית המשקאות הבריטית לקצץ משמעותית את מחיר המכירה של רשת ההמבורגרים, שנמכרה לקונסורציום חברות בראשות טקסס פאסיפיק

דיאג'יו הסכימה להוריד את מחיר עיסקת ברגר-קינג בשליש לכ-1.5 מיליארד דולר. זאת, לאחר שבשבועות האחרונים עלו חששות כי המכירה המתוכננת של רשת מסעדות ההמבורגרים, בהיקף 2.26 מיליארד דולר, עלולה להתבטל, בשל ההאטה בצמיחת מכירותיה של ברגר-קינג.

לאחר 30 חודשי מו"מ הסכימה ענקית המשקאות הבריטית לקצץ משמעותית את מחיר המכירה של רשת ההמבורגרים, שנמכרה לקונסורציום חברות בראשות טקסס פאסיפיק. דיאג'יו ביקשה להיפטר מברגר-קינג כדי להתרכז בעסקי המשקאות החריפים שלה, שהם המובילים בעולם.

דיאג'ו תקבל כ-1.2 מיליארד דולר במזומן, מה שיעזור לה להמשיך בתוכנית הרכישה בחזרה של מניותיה. מנגד, הבטיחה החברה ערבויות להלוואות בהיקף 750 מיליון דולר לברגר-קינג.

ברגר-קינג התכוונה להשיג מילוות בנקאיות בסך כמיליארד דולר, ולמכור אג"ח בתשואה גבוהה בחצי מיליארד דולר, כדי לממן את רכישתה עבור קבוצת המשקיעים שהציעה לקנותה. הנפקת האג"ח היתה אמורה להתקיים כבר לפני חודשיים. ואולם, ביצועי ברגר-קינג הדרדרו בששת החודשים האחרונים. הרווח התפעולי של החברה הצטמק בכ-20% ומכירותיה ירדו ב-5%.

לרשת ברגר-קינג יש כיום יותר מ-11,450 מסעדות ברחבי העולם, כ-75% מתוכן בארה"ב.