משרד האוצר והתחבורה החלו לקדם את הכנת מכרזי המכרז לכביש 531 בקטע המערבי,
שמחבר בין הכבישים גהה ונתיבי איילון וכביש החוף. זאת בניגוד לעמדת מע"ץ, שמסרבת
בתוקף לקדם את הכביש בטענה, כי הכביש הוא בסדר עדיפות נמוך ביחס לפרויקטים
אחרים.
מע"ץ חוששת, כי החלטה הוועדה הבינמשרדית לפרויקט כביש 431, שקבעה כי מע"ץ תשלם
מענק הקמה בשיעור של 40%, תהווה החלטה מחייבת בכל הכבישים שיקודמו בשיטת PFI
. משמעות החלטה כזו מבחינת מע"ץ היא, כי המדינה תקצה חלק נכבד מתקציב מע"ץ
לתשלום התחייבות המדינה בפרויקטים של סלילת כבישים בשיטה זו.
במשרד האוצר לא מתרגשים מהתנגדות של מע"ץ ואומרים, כי ההחלטה לקדם את הכביש
היא החלטת ממשלה, שמע"ץ לא תוכל להתנגד לה. מדובר בקטע כביש של כ-6 ק"מ, ממחלף
רעננה דרום בכביש 4 דרך רעננה-הרצליה ומחלף הרצליה צפון בכביש 20, וחיבור בין
מחלף רשפון בכביש 20 ועד מחלף שפיים בכביש החוף 2.
עלות קטע הכביש 720 מיליון שקל. על פי ההערכות, הכביש יקודם בסופו של דבר ככביש
PFI.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.