הקבוצה בראשות בריטיש גז תשקיע 40 מיליון דולר בקידוח מול חיפה

החליטו לבצע את קידוח הגז הטבעי הגדול בארץ בעקבות אי שינוי תקנות התמלוגים למדינה

השותפים ברשיון קידוחי הגז גל B, מול חופי חיפה, החליטו לבצע את הקידוח בעלות של 40 מיליון דולר. מדובר באחד מקידוחי הגז הטבעי הגדולים ביותר שהתבצעו עד כה בארץ.

בקידוח שותפים בריטיש גז (25%), בני שטיינמץ (20%), גרנית הכרמל (15%), דור-אלון (10%), אנרגיית המזרח התיכון (25%) וישראמקו (5%). מפעילת הרישיון היא בריטיש גז.

רשיון גל B הוענק לבריטיש גז במסגרת סדרה של רשיונות "גל", שהם שטחי הקידוח הנרחבים ביותר לקידוחי גז טבעי שנמסרו אי פעם לגורם עיסקי.

על-פי הערכות בעבר, קידוח גל B הוא בעל פוטנציאל גדול מזה של קידוחי שותפות ים תטיס מול חופי אשקלון, בהם נמצא גז בכמויות מסחריות בהיקף של מיליארדי דולרים.

השותפים החזירו לפני מספר חודשים למדינה את רשיון גל C מול חופי אשקלון, ובעתיד יחליטו האם לבצע את קידוח גל A מול חופי עתלית.

קידוח גל B יוצא לפועל אחרי עיכובים רבים, וזאת משום שהשותפים לא היו משוכנעים שיש בכוונתם לבצעו, בין היתר על רקע כוונת הממשלה להעלות את התמלוגים בגינה שמשלמים מגלי גז ונפט.

לפני מספר שבועות בוטלה תוכנית זו, והתמלוגים יישארו בעינם - 12.5% מהתפוקה - ובעקבות כך החליטו השותפים ברישיון לבצעו.

עם זאת נודע, כי חלק מהשותפים עשויים לסגת מהעיסקה עד למועד הסופי והקובע. השותפים הודיעו היום (ב'), כי הוחלט שכל אחד מהם יכול לצאת מהעיסקה תוך שבועיים.

בריטיש גז שותפה גם בשותפות "מד", שמצאה תגליות גז טבעי מול חופי אשקלון, בהיקפים קטנים יותר מאלה של ים תטיס.