החברות הישראליות AHT וטלדור מוליכים וכבלים, פיתחו אלמנט חימום ייחודי, שיוכל לתת פתרון לארצות קרות בכל העולם: הפשרה אוטומטית של שלג וקרח מכבישים וממדרכות.
הפיתוח המוצע למכירה במדינות הסובלות מקור, חוסך את הצורך בשימוש במלח או בחול, שיצרו בעיות כמו קורוזיה בתשתית הכביש או זיהום מי תהום.
המערכת מיועדת לחימום של המדרכה או הכביש, מתחת למשטח האספלט. החימום מתבצע על-ידי משטחי מתכת אמורפית (מתכת גמישה מאוד), המונחים מתחת לפני השטח. המשטח מחובר למקור מתח חשמלי ובעת ההפעלה מתחמם. בדרך כלל די לחמם אותו לטמפרטורה של 20 מעלות צלזיוס, כדי לחמם את האספלט ל-3 מעלות צלזיוס. טמפרטורה זו מספיקה בכדי להמיס את השלג ולאפשר מעבר נוח של הולכי רגל וכלי רכב בדרכים.
תנאי הכרחי ליעילות המתכת הוא הבידוד הייחודי בו היא מצופה כדי למנוע קצר חשמלי או נזק למשטח. פעולת הציפוי מצריכה השחלה נפרדת של כל פס דרך מעטפת פלסטית. רוחבו של כל פס 30-5 מילימטרים.
הבדיקות הניסיוניות של המערכת התקיימו בפינלנד, והסתיימו בהצלחה. בעקבותיהן זכתה AHT במכרז לחימום מעבר תת-קרקעי במשרדי חברת הענק נוקיה בפינלנד, הנקרא "גשר נוקיה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.