אריה קרישק, שהורשע בשיבוש הליכים בפרשת נמרודי, מערער על הרשעתו וחומרת עונשו

טוען שמעשיו אמנם לא היו ראויים - אך לא פליליים; לדבריו, כל האמצעים בהם נקט בפרשת נמרודי דומים לאלה שכל חוקר פרטי אחר היה נוקט

הסופר אריה קרישק טוען, כי כל האמצעים בהם נקט בפרשת נמרודי, היו בחלקם לא שונים מאלה שכל חוקר פרטי היה נוקט בהם, וכל שנעשה על ידו, נעשה כדי להוציא את האמת לאור ועל כן לא היה מקום כלל להרשיעו.

קרישק עירער היום (א') לבית המשפט המחוזי בת"א על הרשעתו וחומרת עונשו. קרישק ויעקב נמרודי, הורשעו בקשירת קשר לביצוע עוון, הטרדת עדים, קבלת דבר במירמה ושיבוש מהלכי משפט.

בית משפט השלום קבע, כי השניים ביקשו לשבש ולהטות את משפטו השני של עופר נמרודי. עוד נקבע, שיעקב נמרודי היה מפעילו ומממנו של קרישק, שהיה כלי ואמצעי בידיו, והשניים כמיקשה אחת פעלו להשגת מטרתם של שיבוש והטיית משפט תוך נקיטה בצעדי תחבולה זהירים.

יעקב נמרודי נידון לחמישה חודשי עבודות שירות, 10 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 100 אלף שקל. קרישק נדון לחמישה חודשי עבודות שירות, 10 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 20 אלף שקל.

קרישק טוען בערעורו, באמצעות עו"ד מיכה פטמן, כי משפחת נמרודי חשה נרדפת על-ידי מערכות שלמות ואימפריות כלכליות, תקשורתיות וחקירתיות. קרישק אומר, כי בזמן שהותו בבית נמרודי, ספג את תחושת המצוקה שבוודאי חשו בני המשפחה עצמם.

לדברי קרישק, הוא התנדב לעזור, והאמצעים בהם נקט היו בחלקם לא שונים מאלה שכל חוקר פרטי היה נוקט בהם. קרישק אומר, כי אכן הונה עדי מדינה ועו"ד מכובד באי דיוק ובאי אמירת אמת, הוא חשף את מקום הימצאו של עד מדינה, וכל אלה אינטואיטיבית נוטעים בלב כולנו אי נוחות רבה, ואין אלה מעשים יום-יומיים במהלך משפט פלילי.

לדבריו אי נוחות זו היא במקומה, אולם מתיחתה כדי הרשעה בפליליים, היא לא בהכרח. לדברי קרישק, הוא פעל כדי להוציא לאור את האמת, שהיתה מוסתרת בכל מחיר על-ידי החוקרים, ועל כן היה מקום לזכותו מכל אשמה.

קרישק מבקש להקל בעונשו, אם בית המשפט המחוזי יקבל אך חלק מהערעור או ידחה אותו. הוא גם מבקש לעכב את ביצוע עונשו עד למתן פסק דין בערעורו. (ע.פ 71840/02).