חברת דרך ארץ, הזכיינית של כביש חוצה ישראל, החלה היום (א') בגביית האגרה בכביש. בשבוע האחרון רכשו את מנויי הפסקל למעלה מ-2,000 בעלי רכב פרטי. בשבוע הראשון למכירות נמכרו 1,700 מנויים לבעלי רכב פרטיים, 98% מתוכם מנויי פסקל.
דרך ארץ מסרה, כי היא מנהלת מגעים עם 300 חברות בעלות צי של לפחות 30 כלי רכב, מתוכם כ-50% נמצאים בהליכים מתקדמים לקראת סגירת ההתקשרות.
את האגרה בכביש חוצה ישראל ניתן לשלם לפי שלושה תעריפים: תעריף למנויי פסקל, למנויי וידיאו וללקוחות מזדמנים.
מחיר הנסיעה בכביש 6 ייקבע על-פי שלושה קריטריונים: סוג הלקוח, מספר קטעי הנסיעה וסוג הרכב. לקוחות שירכשו את מנוי הפסקל (מכשיר אלקטרוני זעיר שיוצמד לשמשה הקידמית ויחייב אוטומטית את בעל הרכב באמצעות כרטיס אשראי), ייהנו ממחיר הנסיעה הנמוך ביותר.
רכב פרטי שייסע שלושה קטעים ישלם 6.51 שקלים, ורכב מעל 4 טון ישלם 19.54 שקל. מנויי וידאו ישלם עבור אותה נסיעה ברכב פרטי 9.69 שקל, ורכב כבד ישלם 22.72 שקל. לקוחות מזדמנים ישלמו ברכב פרטי 12.87 שקל, ורכב כבד - 25.90 שקל.
דרך ארץ פתחה את הכביש לנסיעה חופשית של הציבור לפני שלושה חודשים, ומדי יום נרשמה בו תנועה של 50 אלף כלי רכב. בדרך ארץ ובחברת חוצה ישראל מעריכים, כי עם גביית האגרה יירד שיעור הנוסעים בכ-20%, אך יחד עם זאת צופים, שלאחר מכן תירשם עלייה. בשלב זה פתוחים לתנועה 31 ק"מ ממחלף בן-שמן ועד מחלף אייל מכביש חוצה ישראל, שאורכו יהיה כ-86 ק"מ. המהירות המותרת בכביש היא 110 קמ"ש.
דרך ארץ אמורה להשלים את הפרויקט כולו בשנת 2004. גביית האגרה, עוד בטרם הושלם הפרויקט, התאפשרה במסגרת הסדר בין משרד האוצר והתחבורה לבין דרך ארץ במסגרת מערכת אבטחת הפיצויים.
המדינה התחייבה לשלם לדרך ארץ 72% מההפרש בין התנועה שתיסע בפועל לבין התחזית, אם מספר הנוסעים בפועל יהיה מספר הנמוך מהתחזית. מערכת הפיצויים תפעל גם בכיוון ההפוך, ודרך ארץ תשלם למדינה 57% מסך ההכנסות שיהיו גבוהות מהתחזית.
משרד האוצר והתחבורה איפשרו לדרך ארץ להתחיל ולגבות את האגרה בשלב מוקדם, עוד בטרם הושלם הפרויקט, כדי להביא את המדינה ליתרון עתידי בשלב ההתחשבנות בשנת 2004.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.