עיסקת ענק בכדורגל הישראלי: איגביני נמכר ב-7.2 מ' ד'

יעקב שחר רכש את כרטיסו של החלוץ לפני כשלוש שנים, בסכום של עד כ-300 אלף דולר, כך שרווח ההון של שחר עשוי להסתכם ב-7 מיליון דולר

יעקובו איגביני, חלוצה הניגרי של אלופת המדינה בכדורגל, מכבי חיפה, נמכר היום בעיסקה חסרת תקדים בכדורגל הישראלי לקבוצת פורטסמות' מאנגליה בחוזה ל-3-5 שנים.

על-פי תנאי החוזה, באם תעפיל פורטסמות' לליגה הראשונה באנגליה - הפרמייר ליג - יקבל יעקב שחר, בעליה של מכבי חיפה, סכום של 7.2 מיליון דולר. בשלב זה מוליכה פורטסמות' את הליגה השניה בהפרש של 5 נקודות על-פני המקוםהשני (שגם ממנו עולים לליגה הראשונה) בו נמצאת לסטר ובהפרש של 13 נקודות מהמקום השלישי בו ממוקמת שפילד יונייטד (מקום זו גם כן עשוי להטיח עליה לפרמייר ליג - לאחר התמודדות מול הקבוצה שתסיים במקום הרביעי).

כאמור, זוהי העיסקה הגדולה ביותר של הכדורגל הישראלי מאז ומעולם, לאחר שלפני חמש שנים נמכרו אייל ברקוביץ' וחיים רביבו ויוסי בניון תמורת 1.5-2 מיליון דולר כ"א.

על-פי תנאי ההסכם שנחתם היום בין שחר, פיני זהבי (סוכנו של יעקובו) ומנכ"ל פורטסמות', תקבל חיפה באופן מיידי סכום של 400,000 ליש"ט (כ-650,000 דולר), ובתום העונה, באם אכן תעפיל פורטסמות' לפרמייר ליג, יקבל שחר עוד 4 מיליון ליש"ט (כ-6.5 מיליון דולר).

שחר רכש את כרטיס השחקן של יעקובו לפני כשלוש שנים, בעת שהלה היה בן 17 שנים, ולפי הערכות שילם סכום של עד כ-300 אלף דולר, כך שרווח ההון של שחר עשוי להסתכם ב-7 מיליון דולר.

יעקב שחר קיווה לקבל תמורת החלוץ המוכשר סכום של 9 מיליון דולר, בעיקר אחרי היכולת הגבוהה והשלושער המדהים בליגת האלופות מול קבוצת אולימפייקוס. אולם מאז סבל יעקובו מירידה ביכולתו, כך שגם הסכום אותו קיבל שחר מפורטסמות' הינו "הצלחה".

יעקובו טרם סיכם את פרטי חוזהו מול פורטסמות'. הוא גם אמור להמתין לקבלת רשיון עבודה, כפי שמקובל לגבי שחקנים זרים באנגליה. נציין, כי לא צפויה ליעקובו בעיה בקבלת רשיון העובדה, בניגוד לפעם הקודמת שבה ניסה לשחק באנגליה, לפני כחצי שנה, והדבר נמנע ממנו מאחר והיו חסרים לו שני משחקים רשמיים בנבחרת ניגריה.

בחיפה ממשיכים בחיפושים אחר מחליף ליעקובו. החלוץ הניגרי קנדי בבאיו (23) הגיע בסוף השבוע ארצה ויחל מחר להיבחן בקבוצה. בחיפה עדיין בודקים את האפשרות לצירוף החלוץ
הארגנטיני הקטור ברוקאמונטה.