הערב - חתימת החוזה לסלילת הקטע הצפוני בחוצה ישראל

בפגישה ישתתפו נציגי אפריקה-ישראל, בראשות היו"ר פנחס כהן, מנכ"ל דרך ארץ, אהוד סביון, רכז תחבורה באוצר, אופיר קרני, סמנכ"ל תשתיות במשרד התחבורה, צ'רלי סלומון ומנכ"ל חברת חוצה ישראל, משה לוי

דרך ארץ צפויה לחתום הערב (א') על חוזה הזיכיון לסלילת קטע 18 - הקטע הצפוני בכביש חוצה ישראל, בעלות של 215 מיליון דולר. בפגישה שתתקיים הערב בלשכת מנכ"ל משרד התחבורה, בן-ציון סלמן, אמורים לחתום על הסכם להארכת חוזה הזיכיון של חברת דרך ארץ בקטע הצפוני.

בפגישה ישתתפו נציגי אפריקה-ישראל, בראשות היו"ר פנחס כהן, מנכ"ל דרך ארץ, אהוד סביון, רכז תחבורה באוצר, אופיר קרני, סמנכ"ל תשתיות במשרד התחבורה, צ'רלי סלומון ומנכ"ל חברת חוצה ישראל, משה לוי.

מדובר, לדברי גורמים במשרד התחבורה, בפגישה מכרעת שהתאפשרה רק לאחר שהצדדים הגיעו להבנה והתגמשות הדדית בדרישות. ל"גלובס" נודע, כי דרך ארץ והמדינה הגיעו להבנה בכל הנושאים המסחריים. המדינה תשלם מענק הקמה בסך 85 מיליון דולר, ויעד הפדיון עם פתיחת הקטע הצפוני יעמוד על 10.6%.

נודע, כי המחלוקת העיקרית בין הצדדים היתה סביב יעד הפדיון. נקודת המוצא של דרך ארץ היתה דרישה של 22% מיעד הפדיון בקטע 18. יעד הפדיון הוא למעשה התחייבות המדינה להחזר האגרה במידה ומספר הנוסעים יהיה קטן מהתחזית. דרך ארץ הקטינה את הדרישה ליעד הפדיון בשל תשלום מענק ההקמה.

אחת הנקודות שעדיין נותרה במחלוקת היא ערבות שאמורה דרך ארץ להפקיד בידי המדינה במידה ולא יגייסו את ההון הנדרש.

עלות קטע 18, מצומת ברקאי לצומת אליקים, נאמדת ב-215 מיליון דולר. אורכו 17 ק"מ. דרך ארץ תקבל מענק הקמה בסך 85 מיליון דולר ותגייס כ-150 מיליון דולר, הכוללים את עלות הפרויקט והוצאות המימון. מימון העבודות ייעשה באמצעות הנפקת אג"חים בהיקף של 600 מיליון שקל.