הכשרת הישוב תקנה מעיריית הרצליה מגרש לקניון ובידור ב-12.86 מיליון דולר

קנתה גם מגרש בר"ג מההסתדרות וקרן פועלי בנין בעיסקה לפי %40-%50

חברת הכשרת הישוב סיכמה בשבוע שעבר שתי עיסקאות נדל"ן גדולות. מועצת עיריית הרצליה אישרה ביום ד' עיסקה, שבה תמכור העיריה להכשרת הישוב 20 דונם במרכז העיר, בכ-12.86 מיליון דולר. כן קנתה הכשרת הישוב, מההסתדרות ומקרן פועלי בנין, מגרש למגדל משרדים, מסחר ומגורים בר"ג בעיסקה לפי %40-%50.

חברת ה.ה קניונים, בבעלות הכשרת הישוב, הגישה את ההצעה היחידה, 10.5 מיליון דולר, במיכרז שהוציאה העיריה, למכירת מגרש בן 20 דונם בשדרות שבעת הכוכבים, ליד איצטדיון הכדורגל המקומי. מועצת העיריה החליטה לנהל מו"מ עם הכשרת הישוב, ומינתה לצורך כך ועדה בהשתתפות סגן ראש העיר מרדכי כהן, יו"ר האופוזיציה חיים פלד, גיזבר העיריה, היועץ המשפטי, מהנדס העיר ואחרים. במהלך המו"מ הסכימה הכשרת הישוב לעלות עד למחיר שקבע השמאי מטעם העיריה, 12.865 מיליון דולר. ביום ד' בערב אישרה מועצת העיריה את העיסקה, כמעט פה אחד.

השטח המאושר לבנייה הוא 20,000 מ"ר, ומיועד במקורו לקניון. על פי דרישת פלד החליטה הועדה, כי %25 עד %33 מהשטח ישמשו למרכז בידור ובילוי, ראשון מסוגו בעיר, בעיקר לשימוש הנוער המקומי. כן יהיו במקום חניונים בשטח 15,000 מ"ר. ההשקעה, כולל הקרקע, נאמדת בכ40 מיליון דולר, בנק הפועלים יתן ליווי פיננסי. (ראה "מנתחים עיסקה").

בעיסקה שניה, קנתה הכשרת הישוב בשבוע שעבר מההסתדרות ומקרן ביטוח פועלי בנין, בחלקים שווים, את בית מועצת פועלי ר"ג, ברחוב הרצל 13. פרטים ראשונים על העיסקה פורסמו בגלובס. הקנייה נעשתה בעיסקת אחוזים לפי %40-%50. בכוונת הכשרת הישוב להרוס את הבנין הישן, ולבנות על המגרש מגדל משרדים, מסחר ומגורים, של עד 25,000 מ"ר. לחוזה צורפה טבלת אחוזים הקובעת, כי האחוז שיקבלו המוכרים הוא פונקציה של השטח שיאושר לבניית המגדל. טרם נקבע מי יהיה הבנק המלווה.

האחים יולי וסמי עופר קיבלו אופציה להצטרף לעיסקה, ולרכוש עד %50 מחלקה של הכשרת הישוב במגדל. עדיין לא נקבע איזה בנק יתן ליווי פיננסי.

המו"מ על העיסקה התנהל במשך חדשים. לגלובס נודע, כי במו"מ זה נוצר לראשונה קשר בין ההסתדרות להכשרת הישוב, והוא שהוליד את העיסקה הגדולה הצפויה, שבה יקנו הכשרת הישוב והאחים עופר %50 משורת נכסים של ההסתדרות. « « הכשרת הישוב תקנה מעיריית הרצליה מגרש לקניון ובידור ב-12.86 מיליון דולר « קנתה גם מגרש בר"ג מההסתדרות וקרן פועלי בנין בעיסקה לפי %40-%50 « « הכשרת הישוב תקנה מעיריית הרצליה מגרש לקניון ובידור ב-12.86 מיליון דולר « קנתה גם מגרש בר"ג מההסתדרות וקרן פועלי בנין בעיסקה לפי %40-%50