קרב פינוי חוות הגז בגלילות - המינהל הסכים לשלם לפזגז 10 מיליון דולר

הערכת חברת ברן הנדסה, שהזמינו 2 הגופים, מעמידה את שווי ההעתקה הכולל על 25 מיליון ד'

התקדמות משמעותית חלה אתמול (ד') במו"מ בין מינהל מקרקעי ישראל ובין חברת פזגז, לגבי פינוי חוות מיכלי הגז במתחם פי גלילות, שבצומת גלילות.

ל"גלובס" נודע, כי המינהל מוכן לשלם 10 מיליון דולר לפזגז תמורת פינוי המתחם. פזגז מחזיקה את עיקר מתחם הגז בגלילות.

כידוע, נחשב הגז נחשב למסוכן בהרבה לסביבה מאשר הדלק. לפני שבועיים הושג הסכם סופי בין מינהל מקרקעי ישראל ובין פי גלילות, שבבעלות משותפת של פז, דלק וסונול (50%) והחברה הממשלתית לתשתיות נפט ואנרגיה (50%), לגבי פינוי מיכלי הדלק בימים הקרובים.

השוני בין שני ההסכמים הוא שפזגז אינה בעלת הקרקע של מתחם הגז ואילו פי גלילות היתה בעלים של הקרקע המפונה - 167 דונם. פזגז תפנה שטח של עשרות דונם, שישמש גם הוא לצורך בניית פרויקט הנדל"ן הענק, שמתכנן המינהל לשווק על כל שטח צומת גלילות (1,700 דונם).

המינהל אמור גם להגיע בקרוב להסכם עם החברה השנייה, שמחזיקה באתר מיכלי גז בצומת גלילות - חברת אמישראגז - בצמוד למיכלי פזגז.

נודע, כי חברת ברן הנדסה השלימה בימים אלה חוות דעת עבור המינהל ופזגז, על-פי הזמנת שני הגופים, ולפיה, פזגז זכאית ל-25 מיליון דולר עבור הפינוי. בעקבות כך, קיימות הערכות כי המינהל יידרש להעלות את הסכום שהוא מציע לפזגז, כדי להגיע לפשרה סופית בתוך ימים ספורים.

עוד נודע, כי במו"מ בין פזגז למינהל, סוכם עקרונית שהפינוי יבוצע בתוך 18 חודשים, לכל המאוחר, בהתאם להחלטת הממשלה בנושא זה. מאחר שפזגז אינה בעלת הקרקע, היא מקבלת את התמורה עבור העתקת המתקנים והקמת אתרים חלופיים, שיהיו מרוחקים מריכוזי אוכלוסין.

לעומת זאת, ההסדר עם אמישראגז, המחזיקה אף היא עשרות דונמים, יצטרך לכלול גם הסדר לגבי הזכויות בקרקע, שכן אמישראגז, בניגוד לפזגז, היא הבעלים על הקרקע בה ממוקמים מיכליה.

כן נודע, כי ביום ד' הקרוב תסגור פי גלילות את ברזי מיכלי הדלק באופן סופי וחוות הדלק תפסיק לפעול. בכך עמדה הנהלת פי גלילות בסיכום שלה עם הממשלה בנושא זה.