ניופאן רכשה 75% מחברת אלמור, יבואנית BOSE

עומדת להחדיר מוצרי חשמל קטנים ולבנים תחת פילוט, שסיים את שנת ההחדרה הראשונה עם מכירות של 100 מיליון שקל * תקציב הפרסום של אלמור נמסר לשלמור-אבנון-עמיחי * תקציב הפרסום של כל מותגי ניופאן יסתכם השנה ב-5 מיליון דולר

ניופאן, יבואנית טושיבה, רכשה 75% מחברת אלמור, יבואנית מותג האודיו היוקרתי BOSE. כך נודע ל"גלובס". צביקה גיור, בעלי ניופאן, אישר את הידיעה אך סירב להתייחס לשווי העסקה.

אלמור מתמחה בייבוא ושיווק מערכות קולנוע ביתי ואודיו מקצועי וכן מספקת את השירות למערכות אלה. היא מייצגת את החברות MARANTZ ,,INFINITY BOSE, ו-NAKAMICHI. חברת אלמור, שתהיה חברה-בת של ניופאן, תמשיך לתפקד כחברה עצמאית, בניהולו של ירון צפדיה, דור ההמשך של המייסדים, שיחזיק ב-25% בחברה.

BOSE האמריקנית נחשבת לחברת הרמקולים הגדולה בעולם. מחזור המכירות שלה מגיע ל-1.5 מיליארד דולר בשנה. החברה אחראית, בין היתר, לרוב פעילות הסאונד בדיסניוורלד ובאולימפאדה שהתקיימה בסידני. בתחום הביתי היא משווקת מערכות לייף-סטייל עם DVD ומגבר.

סל המוצרים של אלמור משלים את הפורטפוליו של ניופאן בתחום הקולנוע הביתי והאודיו. גיור התייחס לרכישה של החברה בתקופה זו, שבה תחום הקולנוע הביתי נפגע מאוד בשל המיתון. "המיתון יסתיים יום אחד. במובן מסוים, עכשיו זה הזמן להרחיב את הפורטפוליו של החברה ולהיערך לימים יותר טובים. יש משבר בכלכלה אבל זה הזמן לבנות משהו חדש".

על הפנייה לקהל יעד של העשירון העליון אמר גיור: "קניתי את החברה כי אני חושב שיש בתחום זה הרבה פוטנציאל שטרם מוצה. לחברה קטנה קשה לפעול בתקופה זו בשוק של גדולים. עם התמיכה של ניופאן, נוכל להגדיל את היקף פעילותה של אלמור בכ-50% בתוך שנתיים, על-ידי השקעה בפרסום והגדלת מערך נקודות המכירה". תקציב הפרסום של אלמור נמסר לשלמור-אבנון-עמיחי.

חלק ניכר מהפעילות יתבצע מול אדריכלים, שבונים בתי יוקרה עבור קהל העשירון העליון. בארה"ב, המותג BOSE מפורסם במגזינים של עיצוב וסגנון חיים יותר מאשר בכתבי עת של מוצרי חשמל.

רשת הוליווד לא תיסגר היקף הפעילות של קבוצת ניופאן מסתכם בכ-500 מיליון שקל. גיור שלל הערכות בשוק, לפיהן הוא עומד לסגור את רשת הקולנוע הביתי "הוליווד", מקבוצת ניופאן. "בתקופת מיתון, הקולנוע הביתי נפגע יותר מתחומים אחרים. סגרנו את החנות באילת, אבל חנות הדגל בהרצליה לא תיסגר. להיפך, היא עשתה מחזור מכירות של מיליון שקל בדצבמבר. כמה חנויות כאלה יש, גם בתחום החשמל הכללי?".

חנות הוליווד בנמל תל-אביב כבר אינה מופעלת על-ידי ניופאן, אלא בזכיינות, ואילו הסניף ברמת-גן הפך לחנות עודפים של סנסור בתחום הקולנוע הביתי. למעשה, רק אחת מתוך ארבע חנויות הרשת נשארה בבעלות ניופאן, שאינה קמעונאית בבסיסה ואפילו עושה מאמצים רציניים להתרחק מזיהוי עם אחת הרשתות הקמעונאיות. במטה החברה בראשון-לציון מוקמת כעת חנות שעיקר הכובד בה הוא תחום האודיו והקולנוע הביתי, והיא בוחנת את השאלה אם למתג אותה תחת "הוליווד", או תחת שם הקבוצה. ניופאן, שהכניסה בעבר לשוק הישראלי קטגוריות משמעותיות, כמו קטגוריות ה-DVD ומסכי הענק, החדירה בשנה החולפת את המותג הפרטי פיילוט - שנרכש כדי לתת מענה לפלח השוק הרגיש למחיר. מכירות המותג בתחום האלקטרוניקה הבידורית הסתכמו בשנת 2002 ב-100 מיליון שקל. לדברי גיור, החברה מתכוונת למתוח את המותג גם לתחום של מוצרי חשמל קטנים, וכן למוצרים לבנים (מכונות כביסה, מייבשים, מדיחי כלים ומקררים).

גיור טוען כי המותג הפרטי לא בהכרח מגדיל את המרווחים, אך מאפשר הרבה יותר גמישות ושליטה. "אני יכול לכוון את עצמי לפי צורכי השוק. היום השוק שם יותר דגש על מחיר. אני לא יכול למכור את טושיבה בחצי המחיר. הטלוויזיה הכי זולה של טושיבה עולה 10,000 שקל. את פיילוט אני מוכר ב-4,000 שקל".

תחת המותג פיילוט ממתגת ניופאן מוצרים המיוצרים עבורה במפעלים באיטליה ובקוריאה. תקציב ההחדרה של המותג, באמצעות שלמור-אבנון-עמיחי, הוא 600 אלף דולר.

קבוצת ניופאן נמצאת בבעלותו מלאה של גיור, לאחר שרכש את חלקה של דיסקונט השקעות. השנה קיבלה הקבוצה את הזיכיון לשיווק בלעדי של מוצרי החשמל של מולינקס הצרפתית, שהיה בעבר בידי חברת אמפא.

ניופאן מתמחה בעיקר בתחום האלקטרוניקה הבידורית ומחזיקה ב-18 מותגים. השנה היא הקימה חברה אחות לשיווק מוצרי חשמל קטנים, שפעילותה מסתכמת, על-פי הערכות, בכ-130 מיליון שקל בשנה.

ניופאן קיבלה השנה גם את הזיכיון הבלעדי לשיווק מוצרי KRUPS הגרמנית, אף היא מקבוצת SEB, בעלת מולינקס הצרפתית. KRUPS הוא מותג בתחום מכונות הקפה ונמיקסרים. עם המותגים שניופאן מייבאת ומשווקת בלעדית נמנים גם טושיבה, גרונדיג, דנון, KEF ,JBL, הרמן קרדון, דלונגי, מג'ימקס, קיצ'ינייד, רוונטה, אריסטון ואינדיסט.

תקציב הפרסום: 5 מיליון דולר ניופאן סיימה את 2002 עם מכירות של 500 מיליון שקל, בדומה לשנת 2001 - עלייה של יותר מ-50% לעומת 2000. תקציב הפרסום של ניופאן השנה יהיה 5 מיליון דולר, בהשוואה לכ-7 מיליון דורל בשנת 2002, בעיקר בשל ירידת מחירי המדיה. האלקטרוניקה הבידורית מטופלת בשלמור-אבנון-עמיחי, ואילו המוצרים הלבנים מטופלים על-ידי אדלר חומסקי & ורשבסקי.