נדחה ערעורם של רן רזניק והילל פרטוק על הרשעתם בחשיפת תמונתה ופרטיה של קטינה בכתבה ב"העיר"

ביהמ"ש דחה את טענתם של השניים, לפיה סברו כי עורך העיתון יטשטש את הפרטים הנכונים, ועל כן לא טרחו למסור פרטים שאינם נכונים לבל תיחשף זהותה האמיתית של הקטינה

בית המשפט המחוזי בת"א דחה את ערעורם של רן רזניק, כתב לענייני בריאות של עיתון "הארץ", ושל הלל פרטוק, דובר עיריית ת"א. השניים היו בתקופה הרלבנטית כתבים שפירסמו כתבות בעיתון "העיר".

בספטמבר 1992 התפרסמה כתבה פרי עטם של השניים, בה נפרש סיפורה של קטינה שעלתה ארצה, שמצבה קשה עד כדי כך שמנהלת בית הספר בו היא לומדת מצאה לנכון לשמש לה משפחה אומנת. בכתבה פורסמו פרטים מזהים של הקטינה, לרבות תמונתה.

רזניק ופרטוק הורשעו בדין, ונקנסו כל אחד ב-15 אלף שקל וכן חויבו לחתום על התחייבות בסך 25 אלף שקל למשך שנתיים.

בית המשפט דחה את טענתם של השניים, לפיה הם סברו כי עורך העיתון יטשטש את הפרטים הנכונים, ועל כן הם לא טרחו למסור פרטים שאינם נכונים לבל תיחשף זהותה האמיתית של הקטינה.

השופטים דבורה ברלינר, זאב המר ונורית אחיטוב ציינו, כי לא מצאו כל ממש בערעור והחליטו לדחות אותו על שני חלקיו - הן על ההרשעה והן על הענישה.

בהתייחסם לסברתם של המערערים, כי עורך העיתון יטשטש את הפרטים, ציינו כי מדובר בטענה עובדתית והגנתית מובהקת, והדעת נותנת כי טענה זו תעלה מיד בחקירתם של המערערים במשטרה סמוך לזמן מעשה. אולם בפועל, טענה זו הועלתה לראשונה בחקירתם הנגדית ואפילו לא בשלב ההקראה של כתב האישום.

השופטים הדגישו את החומרה המיוחדת בפרסום כל הפרטים המזהים, לרבות התמונה של הקטינה, וציינו כי גם אם הקנס משמעותי, אין מקום להתערבותם. (ע.פ 71549/01).